La Inspecció de Treball dona la raó a CCOO i resol que IQOXE va vulnerar el dret de vaga de la plantilla

CCOO d’Indústria valora molt positivament l’informe de la Inspecció de Treball sobre la denúncia presentada per CCOO i UGT contra la direcció d’IQOXE per vulneració del dret de vaga de la plantilla amb motiu de la vaga convocada el passat 30 de març davant el bloqueig de les negociacions del conveni.

L’informe de la Inspecció de Treball desmunta els arguments esgrimits per l’empresa i considera que aquesta va vulnerar el dret de vaga dels seus treballadors i treballadores, de manera que dona la raó als sindicats. Aquest informe s’afegirà a la demanda judicial que CCOO està preparant contra IQOXE per aquest motiu.

Des que es va produir el greu accident mortal, el passat gener del 2020, CCOO d’Indústria ha presentat fins a 13 denúncies contra IQOXE davant la Inspecció de Treball per qüestions relacionades amb la seguretat, el pla d’autoprotecció, les mesures de seguretat per la COVID, la formació o els drets sindicals. D’aquestes 13 denúncies, en 7 casos la Inspecció ha considerat que l’empresa ha concorregut en una infracció greu i encara en queda alguna pendent de resoldre.