La Generalitat presenta noves mesures de prevenció de la COVID-19 per al personal de l’Administració

Les mesures entraran en vigor sense acord sindical

Avui s’ha reunit la Mesa General de Negociació del Personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, amb un únic punt, la Instrucció sobre noves mesures organitzatives, de prevenció i seguretat als centres de treball del personal de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, amb motiu de l’emergència sanitària per la COVID-19. Aquesta instrucció es farà pública en les properes hores sense recollir cap proposta sindical i sense acord.

• CCOO hem denunciat que la Generalitat fa tard a l’hora de prendre aquestes decisions, ja que des de principis de desembre estava clar que la situació epidemiològica empitjorava molt. O bé els sistemes de vigilància de la salut o bé funció pública no han mostrat l’eficiència i la urgència que la situació requereix.
  • La instrucció no s’aplicarà al personal docent i sanitari. CCOO ha tornat a exigir la seva aplicació al conjunt dels treballadors i treballadores de la Generalitat, sense exclusió. L’aplicació de l’apartat 3.1 de la instrucció, per part de totes les unitats i els serveis de la Generalitat, sense excepcions, permet reduir les interaccions i els viatges d’empleats i empleades de la Generalitat, i, per tant, millorar l’estat de salut pública. És l’organització inadequada de la Generalitat la que exclou desenes de milers de treballadors i treballadores d’una instrucció que ha de servir per contenir l’avenç de l’epidèmia. CCOO ha demanat la consideració d’accident de treball per als contagis de docents al lloc de treball.
  • CCOO considera que cal donar instruccions als departaments per reduir les necessitats de desplaçament de la ciutadania, prestant telefònicament o amb cita prèvia tots aquells serveis que sigui possible, així com mantenir la distància interpersonal a tots els serveis públics.
  • La instrucció habilita permisos per a l’atenció a fills i filles fins a dotze anys que requereixen confinament. CCOO considera que s’haurien d’estendre fins als catorze anys.
  • CCOO ha demanat que els certificats de convivència i d’empreses necessaris per obtenir determinats permisos no s’hagin de presentar immediatament sinó uns dies més tard, ja que en la situació actual és molt difícil obtenir-los amb tanta rapidesa.
  • Davant l’alta transmissibilitat de la nova variant, CCOO ha exigit que es lliurin mascaretes de màxima protecció a tot el personal, independentment de la seva funció, i la màxima protecció al personal vulnerable.
  • CCOO ha demanat també la consideració d’accident de treball per als contagis de COVID-19 per a tot al personal sociosanitari en residències, que encara no té aquest dret reconegut.

Malauradament, el Govern de la Generalitat s’ha mantingut en la instrucció presentada, sense escoltar les propostes dels tres sindicats que representem els treballadors i treballadores i desprestigiant el que hauria de ser una reunió de negociació.

Feu clic per veure la informació sobre les noves mesures de prevenció de la COVID-19 per al personal de l’Administració en format PDF