La Federació d’Educació de CCOO presenta recurs en relació amb els monitors i monitores que donen suport a l’alumnat amb necessitats sanitàries

La Federació d’Educació de CCOO hem presentat recurs especial al plec de prescripcions tècniques que han de regir la contractació del servei de monitors i monitores que doni suport a l’alumnat amb necessitats especials en l’àmbit de salut.

L’1 de juny es publicava la licitació on surt a concurs la gestió del servei de personal que dona suport als infants amb necessitats educatives especials. Aquest cop la licitació es publica amb algunes novetats, com és  el suport en l’àmbit de la salut per aquells infants que requereixin atenció sanitària.

En aquest sentit, la licitació marca que els monitors i monitores han d’atendre l’alumnat en relació amb:

• Control, suport i seguiment de les activitats assistencials en l’àmbit de la salut de l’alumnat considerat pacient crònic complex (PCC), d’alta morbiditat, diabètic, amb epilèpsia incontrolada o amb dependència de dispositius, entre altres.
  • Dur a terme activitats d’administració de medicaments, insulina, glucagó, dispensació d’epinefrina, entre d’altres, sempre amb la prescripció mèdica corresponent.
  • Aplicar els protocols i les mesures preventives elaborades pel Departament de Salut.

La Generalitat considera que aquestes tasques han de ser desenvolupades per un monitor o monitora del lleure i que la titulació acadèmica  ha de ser la d’un diploma de monitor o monitora d’activitats de lleure infantil i juvenil o  disposar d’experiència acreditada.

Des de CCOO de Catalunya considerem inacceptable el requeriment de dur a terme tasques de cura i infermeria, sense estar en possessió del títol de grau en Infermeria, diplomatura en Infermeria o ajudant tècnic sanitari, i alhora permetre que la contractació del personal es faci sota el paraigua del Conveni de lleure i en categoria de monitor o monitora. No podem permetre que s’agafi la categoria més baixa en el grup professional 3 del conveni col·lectiu aplicable, monitor en el lleure, afegir-li la realització de determinades tasques pròpies d’un perfil de categoria superior, amb l’objectiu d’estalviar-se la contractació d’un personal especialitzat com pertocaria, i abonar-li el salari corresponent a aquests professionals.

Des de CCOO sempre hem defensat que calia una taula de negociació i aconseguir trobar vies de solució per deixar d’externalitzar aquest servei de suport a les NEE dels infants a les escoles i instituts públics, i que a la vegada no anés en detriment de les treballadores que actualment exerceixen aquestes tasques. Sempre hem sostingut que calia perfilar el seu perfil professional, i que en cap cas les seves tasques formaven part del conveni del lleure. Un any més es desatenen les nostres reclamacions i torna a sortir la licitació pública amb l’ampliació d’un perfil clarament sanitari i encara més allunyat del lleure educatiu, amb una intencionalitat clara de tenir professionals a baix cost.

És per aquesta raó que, des de la Federació d’Educació de CCOO i el sector del lleure educatiu i sociocultural, hem interposat un recurs especial en matèria de contractació pública, per poder posar fre a part de la precarització d’aquests treballadors i treballadores.

No podem permetre que les administracions públiques siguin còmplices de la precarització de les treballadores i treballadors.