La Federació de Sanitat de CCOO mostra la seva total disconformitat amb la suspensió de drets del personal d’infermeria

Davant les notes publicades per les direccions de diversos centres hospitalaris i de salut de Catalunya

Des de CCOO, aquesta setmana, hem tingut constància de diverses notes informatives emeses per les direccions de diversos centres sanitaris/hospitalaris del nostre país, en què es notifica la suspensió cautelar dels dies de lleure de les infermeres i infermers, per les festes nadalenques, al·legant una mesura extraordinària de caràcter cautelar. De la mateixa manera, també han fet el mateix a altres centres, respecte dels dies pendents de vacances.

Qualsevol mesura extraordinària en matèria de règim de personal, per part de  l’empresa, ha de ser mitjançant resolució motivada i adoptada amb prèvia consulta amb els representants del personal, situació que no s’ha produït.

És una obligació de l’empresa la contractació laboral i l’ocupació efectiva de places per fer front a una pandèmia que arrosseguem des de fa gairebé dos anys, i després de passar cinc onades i trobar-nos ara en una sisena onada de la pandèmia per la COVID-19, aquesta decisió unilateral de l’empresa posa de manifest la seva mala gestió, que, d’altra banda, fa temps que CCOO manifestem.

Aquest personal durant tots aquests mesos ha sofert canvis de jornades, restriccions de festius, increment de la seva jornada per fer front a la demanda assistencial, a expenses de la seva salut física i emocional i amb afectació en el seu entorn familiar, fent un esforç, molt més enllà de les seves obligacions a la seva professió i vocació.

Al nostre entendre, aquesta mesura és desproporcionada, i no entenem com les empreses poden castigar un col·lectiu que ha estat en primera línia assistencial durant més de vint-i-un mesos fent front a aquesta pandèmia, i sigui ara i per aquestes dates que s’intentin vulnerar els drets d’aquest col·lectiu al descans. Descans més que merescut, i més quan les restriccions a la població general són mínimes per a aquestes properes dates de festes de Nadal i Any Nou.

No podem permetre que aquests professionals suportin més el que seria una mala gestió per part de l’empresa. La situació d’estrès sanitari actual no és culpa només de la pandèmia sinó de la retallada d’anys i anys de recursos al sector sanitari. I és l’obligació de l’empresa vetllar pels seus professionals esgotats i protegir-los, i sobretot pel risc que pot comportar en l’exercici de la seva professió i en l’atenció a la ciutadania.

Per tot l’exposat anteriorment, CCOO demanem la retirada d’aquests tipus de suspensió cautelar per considerar-les desproporcionades i restrictives en els drets d’aquests professionals.