La direcció de Banc Sabadell evidencia mala fe negociadora i falta de respecte al procés de negociació

A la reunió d’avui, el banc ha explicat l’informe tècnic que hauria de justificar aquest ERO, CCOO hem exigit a l’empresa disculpes i una rectificació per les filtracions aparegudes a la premsa (afectacions, empreses de recol·locació…) i que no van esmentar a la primera reunió, la qual cosa demostra que l’empresa no negocia de bona fe.

En aquesta fase prèvia, que finalitza el proper dia 14 de setembre, tal com estableix l’article 12 del nostre conveni col·lectiu, l’objectiu és intentar obrir vies alternatives per evitar l’ERO o bé minimitzar-ne l’impacte i no per passar l’estona. Ignorar-ho evidencia mala fe negociadora just a l’inici d’aquesta fase prèvia i, sobretot, una falta de respecte cap a la representació legal i la plantilla.

Si la idea del banc és presentar, en aquest període previ, una empresa de recol·locació d’acomiadats (el que en el Flash·In emmascaren en un pla social) com semblen haver filtrat a la premsa, és voler desatendre les seves obligacions. CCOO no estem disposats a perdre ni un sol dia amb aquesta empresa de recol·locació, i sí, a cercar, a diferència de la direcció, altres alternatives a aquest procés.

No necessitem recol·locar ningú, perquè aquí no sobra ningú i les nostres propostes fan innecessari contractar una empresa de recol·locació. Ja sabem els interessos que hi ha en aquests tipus d’empreses, així que si volen, poden dedicar-se a recol·locar membres de l’alta direcció, que molt bé no ho han fet.

Avui el banc ens ha lliurat un avanç de l’informe tècnic durant la reunió i s’ha dedicat, a través del seu assessor extern, a llegir-nos les necessitats del banc i la seva inviabilitat si no fan l’ERO. CCOO hem rebutjat totes les explicacions donades, ja que aquest informe s’ha d’analitzar perquè puguem contrastar la informació i fer contrapropostes. A priori, a les explicacions donades hi falta molta concreció i anàlisi.

Però el que sí que trobem a faltar és la justificació dels salaris milionaris de la direcció, del bonus que s’han assignat, de per què si hi ha prou solvència per repartir un 30 % del benefici en dividends o simplement, què ha passat amb les decisions preses que han estat una ruïna per a l’entitat i el seu prestigi?

No s’entén que vulguin acomiadar la gent sense més:
• Quan han contractat personal aquest 2021.
• Quan estan externalitzant treballs a altres empresa (per ex. gestió de mora que bé podria fer el personal del banc amb professionalitat i qualitat de servei que és digna de lloar).

Perquè si la viabilitat del banc (o de les seves cadires) depèn d’un ERO, serà per la nefasta
gestió realitzada per la direcció, no per la capacitat de la plantilla de generar negoci. Perquè
aquesta plantilla, en moments difícils sempre ha sabut generar empatia amb la clientela, acompanyant-la en tot moment com perquè ara li paguin amb aquesta moneda, a la plantilla i a les seves famílies.

Que quedi clar, CCOO negociarem i lluitarem fins on calgui:
– Per la DEFENSA DE L’OCUPACIÓ de tota la plantilla de Banc Sabadell.
– Per un sistema de PREJUBILACIONS i BAIXES INCENTIVADES.
– Per l’absoluta VOLUNTARIETAT d’adscripció a l’ERO.
– Perquè les CONDICIONS DE SORTIDA siguin les més BENEFICIOSES.
– I perquè les MESURES, per damunt de tot, NO siguin TRAUMÀTIQUES