Jornada telemàtica d’intercanvi i col·laboració entre la Unió General de Treballadors Tunisians (UGTT) i les CCOO de Catalunya

Per la dignificació del treball de la llar i les cures

Aquest divendres, 18 de juny, tindrà lloc de manera telemàtica la Jornada per la dignificació del treball de la llar i les cures, que organitza el Centre d’Informació per a Treballadors Estrangers (CITE) de CCOO de Catalunya, en el marc del Projecte: enfront la precarietat: promoció dels drets humans laborals i l’economia social i solidaria a Tunísia que promou la Fundació Pau i Solidaritat i l’Assemblea de Cooperació per la Pau. Aquest projecte compta amb la col·laboració del sindicat tunisià UGTT i el suport de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament de la Generalitat de Catalunya.

Aquest projecte pretén contribuir a l’apoderament polític i econòmic de diversos grups de dones, de sectors econòmics feminitzats i vulnerables així com de l’àmbit rural, per un accés efectiu i equitatiu als seus drets mitjançant diverses línies d’acció, com la formació sindical i en drets, la dotació de recursos materials i la promoció de les relacions comercials de diversos grups de desenvolupament agrari, i la millora i l’augment de la incidència política i l’opinió pública tant a Tunísia com a Catalunya i a escala europea.

A la jornada, que es desenvoluparà de manera telemàtica, es tractaran les iniciatives sindicals promogudes per la UGTT i per CCOO de Catalunya per dignificar el sector del treball de la llar i les cures, i també permetrà l’intercanvi d’experiències associatives i la participació de treballadores de la llar de Catalunya i Tunísia.

Pel que fa a les iniciatives sindicals, hi intervindran Naima Hammami, secretària general adjunta de Relacions Internacionals de la UGTT; Carles Bertran, director del CITE, i Fany Galeas, responsable de l’Àmbit de Treballadores de la Llar i les Cures de CCOO de Catalunya. Pel que fa a les experiències associatives, hi participaran Maria Luisa Salcedo, de l’associació Mujeres Unidas Entre Tierras; Vanessa Alejandra Motiño, treballadora de la llar, i Zoubei da Nakib, Hayet Trabelsi i Jalila Ouesfi, totes tres membres de la Comissió de Treballadores de la Llar del Departament de Relacions Internacionals de la UGTT.

L’objectiu de la jornada és intercanviar bones experiències en la lluita sindical per aconseguir dignificar el sector del treball de la llar i per establir vincles de col·laboració en aquest sentit entre les dues organitzacions sindicals.

Divendres, 18 de juny de 2021

De 17 a 20 h