1 de Maig del 2015: discurs de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya

Bon dia,

Gràcies als que heu participat de manera activa en aquest 1 de Maig expressant els conflictes que avui estem vivint als centres de treball i en la societat en general. A tots i totes els que heu sortit al carrer. Als treballadors i treballadores de Catalunya Banc, amenaçats per un brutal expedient paral·lel a la presentació de grans beneficis pel BBVA; dels centres de la XHUP en la negociació del conveni; de Correos, de les empreses subcontractades de manteniment del subministrament elèctric i de telefonia; als portuaris i als del sector de mercaderies; als treballadors i treballadores de Gas Gas, Girona Neta, Dominion i Nylstar, i també d’A. J. Ruz, en lluita per unes condicions de treball digne i contra els acomiadaments; d’Indox i Boí Taüll; a la lluita contra el Consorci Integral de Lleida i als treballadors i treballadores de la sanitat, que protagonitzen, juntament amb la societat civil, les importants mobilitzacions contra les retallades, el desmembrament de l’ICS i la privatització; als treballadors i treballadores d’EMMSA, AMEC Foster Wheleer, mobilitzats contra l’amenaça de tancament, i també els de Galetes Virginia, que lluiten en la defensa del seu conveni; als treballadors i treballadores dels mitjans de comunicació, que no només han de lluitar contra les rebaixes salarials, els acomiadaments i la precarietat, sinó que també han de defensar la llibertat d’expressió i l’ètica professional; als treballadors i treballadores precaris, que avui també heu sortit al carrer a expressar la denúncia d’una injusta explotació; als treballadors i treballadores públics, que esteu garantint el funcionament dels serveis públics malgrat les retallades; als treballadors i treballadores que us trobeu en una situació d’atur i que heu sortit avui al carrer a exigir altres polítiques laborals i econòmiques que us permetin l’accés a una ocupació digna; als treballadors i treballadores joves en actiu o en atur que esteu patint les conseqüències d’unes polítiques que estan barrant el futur o l’estan precaritzant, que, amb la vostra presència, evidencieu la crítica a uns programes de garantia juvenil que no fan més que consolidar aquesta situació. La vostra mobilització en defensa dels vostres drets és la millor manera d’evidenciar la voluntat de seguir fent del Primer de Maig un acte de denúncia, protesta i reivindicació, de mostrar la força organitzada que hem de dur a les meses de negociació.

Feu clic per veure el discurs complet de Joan Carles Gallego, secretari general de CCOO de Catalunya, pel Primer de Maig del 2015.