Javier Pacheco considera una bona notícia econòmica i política l’acord del Govern amb Catalunya en Comú que permet la tramitació parlamentària dels pressupostos

Avui s’ha conegut l’acord al qual ha arribat el Govern de la Generalitat amb el grup parlamentari de Catalunya en Comú per donar llum verda a la tramitació dels pressupostos de la Generalitat 2022. Amb aquest acord, Catalunya en Comú s’ha compromès a retirar l’esmena a la totalitat, superar el tràmit pressupostari i obrir un procés de negociació per concretar els temes de l’acord durant el mes de desembre per definir-los de manera definitiva.

Javier Pacheco, secretari general de CCOO de Catalunya, considera aquest acord “una bona notícia econòmica i política perquè s’evita el bloqueig pressupostari i s’obren espais de majories transversals”. Pacheco ha puntualitzat que aquests no seran els pressupostos que la ciutadania de Catalunya necessita, però “són uns pressupostos que canvien lògiques polítiques i econòmiques que s’han vingut repetint en els darrers anys.”

Finalment, Javier Pacheco ha tornat a instar el Govern i els grups parlamentaris a obrir un procés de diàleg amb els agents socials i la societat civil, en paral·lel al tràmit parlamentari, per millorar la proposta pressupostària i construir uns pressupostos que treguin la societat catalana de la crisi.