CCOO de Catalunya rebutja l’ofensiva militar de Turquia contra el poble kurd a Síria

Solidaritat amb la població

Les tropes turques estan executant una nova ofensiva militar contra la regió nord-est, de majoria kurda, a l’interior del territori sirià. Aquesta ofensiva s’ha dut a terme amb la complicitat de l’administració nord-americana de Trump. Fa temps que Erdogan, el president de Turquia, està anunciant l’objectiu del seu país d’ocupar un territori de Síria, anomenat “zona de seguretat”, amb una profunditat de 30 km a l’interior del territori sirià. Segons el govern turc, aquesta zona servirà per a instal·lar-hi prop de 2 milions de persones refugiades sirianes que es troben a Turquia.

Des de fa mesos, el Govern de Turquia està portant a terme una política de deportació massiva de persones refugiades sirianes amb l’objectiu de provocar un canvi demogràfic a la zona, primer al gener del 2018, a la regió ocupada d’Afrin, que va provocar milers de morts i desenes de milers de persones desplaçades, i ara la regió de Qamixli, Rojava i altres que es troben en mans de les Forces Democràtiques Sirianes de majoria kurda (Kasd). La política turca de deportacions massiva es porta a terme amb el silenci de la Unió Europea, que va signar un acord amb Turquia el 2016 (conegut per “l’acord de la vergonya”) per a contenir l’arribada de persones refugiades sirianes a l’Europa-fortalesa, amb el suport de l’Administració nord-americana, que va anunciar la retirada de les tropes dels EUA de la regió, que ha deixat el poble kurd i la població de la regió a la mercè de les tropes turques.

Davant l’amenaça turca, el perill d’una guerra, i la matança contra la població de la regió, des del sindicat CCOO de Catalunya volem manifestar:
– El rebuig a l’agressió permanent de l’exèrcit turc contra la població de la regió.
– El rebuig a la violació de la integritat i la sobirania de Síria.
– La condemna a la complicitat i el silenci de la comunitat internacional, sobretot de la Unió Europea, dels EUA, Rússia i altres actors regionals.
– La condemna a la violació dels drets humans, i sobretot dels convenis internacionals sobre refugiats a través de deportacions massives i canvis demogràfics en territoris ocupats.

Des de CCOO de Catalunya volem manifestar la nostra solidaritat amb la població d’aquesta regió, i demanem a l’opinió pública, a les forces polítiques catalanes, a les entitats de solidaritat, expressar de forma enèrgica una condemna a les continuades agressions del govern turc contra la població civil a Síria i contra les forces democràtiques i sindicals turques que rebutgen la guerra.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 11 d’octubre de 2019