Inspecció de Treball realitza una actuació per determinar si es vulnera el dret fonamental de vaga a la recollida d’escombraries de Salt després de la denúncia de CCOO

Dia 19 de la vaga de la plantilla de FCC Medio Ambiente de Salt

Davant de la política antisindical de la multinacional FCC i antiobrera del Govern municipal de Salt (ERC-JXS) s’estan succeint les mostres de suport a la plantilla de FCC Medio Ambiente de Salt.

Seccions sindicals dels centres d’on han vingut els treballadors a rebentar la vaga han mostrat el seu desacord amb aquestes accions, i així ho ha mostrat la Secció Sindical de CCOO i COBAS de FCC Badalona.

Així mateix, el sindicat La Intersindical – CSC de les comarques gironines ha mostrat el seu suport als vaguistes, igual que el sindicat COBAS.

També des de la Federació d’Hàbitat de CCOO, i davant de l’immobilisme irresponsable de l’empresa i l’ajuntament, s’ha obert una caixa de resistència, per ajudar econòmicament els vaguistes. ES1401822771380201618452, amb la consigna de Marcelino Camacho: «Ni ens van domar ni ens van doblegar ni ens domesticaran.»

També des de CCOO volem agrair el suport donat pel dibuixant de còmics Carlos Azagra i Encarna Revuelta, que avui publica a la revista satírica El Jueves una vinyeta de pàgina sencera de suport als vaguistes.

Així mateix, valorem positivament l’actuació que va realitzar ahir a la tarda la Inspecció de Treball de control dels treballadors vinguts de fora de la població, a partir de la denúncia presentada per vulneració de drets fonamentals del dret de vaga. En cas que la resolució d’inspecció confirmi la vulneració del dret de vaga, passarem el cas a l’estament judicial per depurar les responsabilitats de l’empresa i de l’ajuntament, si s’escau.