Les treballadores i treballadors de les empreses proveïdores i auxiliars de Nissan reivindiquen el futur de les plantes catalanes

CCOO i UGT han convocat una concentració el 14 de juliol, a les 17.30 h, davant el Palau de la Generalitat

CCOO d’Indústria de Catalunya i UGT FICA de Catalunya han convocat les treballadores i treballadors de les empreses proveïdores i auxiliars de Nissan a una concentració el proper dimarts 14 de juliol, a les 17.30 h, a la plaça de Sant Jaume, de Barcelona, davant el Palau de la Generalitat, per reivindicar el futur de les plantes de Nissan a Catalunya, ja que d’això en depèn també el seu futur.

Està previst que a les 18 h, el president de la Generalitat rebi una representació dels sindicats i dels treballadors i treballadores, que li demanaran una concreció del pla de suport al sector de l’automoció, així com que continuïn interpel·lant la direcció de Renault perquè doni una alternativa industrial a les plantes que Nissan té a Catalunya, que garanteixi la continuïtat de l’activitat i dels llocs de treball, tant directes com indirectes.

CCOO i UGT denuncien que la decisió de Nissan de tancar les factories catalanes no s’ajusta a dret, és inviable econòmicament i inassumible políticament. Per això demanen la intervenció directa de les administracions competents a tots els àmbits (local, autonòmic, estatal i europeu) per frenar aquesta dràstica decisió, que suposa un cop molt fort per a la indústria de l’auto a Catalunya i posa en risc el futur de més de 20.000 famílies.

Amb aquesta mobilització, volem exigir a la direcció de Nissan un pla industrial que garanteixi el futur de les plantes catalanes i els llocs de treball, tant directes com indirectes i a l’Administració, la concreció del pla de suport al sector de l’automòbil, com a element fonamental per minimitzar l’impacte real que pugui tenir una decisió d’aquesta naturalesa en l’ocupació indirecta i que permeti garantir la viabilitat de les empreses de components que depenen de Nissan.