El comissari europeu d’Ocupació i Drets Socials, Nicolas Schmit, exposa els compromisos de la Unió Europea per abordar la situació a Nissan

Reunió telemàtica amb IndustriaALL Europa, CCOO, UGT i USO

Avui divendres, el secretari general de CCOO de Catalunya, Javier Pacheco, ha participat en una reunió telemàtica per abordar la situació de Nissan amb el comissari europeu d’ocupació i drets socials, Nicolas Schmit, i Luc Triangle, secretari general d’IndustriaALL Europa (federació sindical que agrupa els principals sindicats dels sectors industrials europeus), i també amb UGT i USO.

La trobada ha servit per valorar la situació de Nissan a Europa, especialment a les plantes de Catalunya, i mirar de trobar solucions conjuntes per evitar el tancament anunciat per la direcció de l’empresa japonesa i assegurar la seva continuïtat.

A la reunió, el comissari europeu ha explicat que no pot acceptar que Nissan no hagi respectat l’obligació de complir la llei d’informació i consulta al seu Comitè d’Empresa Europeu, i ho revisarà jurídicament per fer complir la llei. El comissari es compromet a parlar amb institucions espanyoles i catalanes per donar suport a un grup de treball per trobar una opció que eviti el tancament de fàbriques. També s’ha compromès a desenvolupar la línia de fons europeus per donar suport al projecte europeu de Nissan a Barcelona i a revisar el tractat de lliure comerç amb Japó, que -evidentment- no alliberava aranzels per deslocalitzar empreses.

Segons el secretari general de CCOO de Catalunya, ha estat una reunió important que evidencia la mala praxi de Nissan i obre línies de treball institucionals a tots els nivells per evitar el tancament de plantes a Catalunya.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 de juny de 2020