CCOO mostra la seva decepció davant la proposta de la mediació de la Generalitat en el cas Panrico

El comitè d’empresa de la planta de Santa Perpètua ha pres la decisió de tancar-se a la fàbrica

Comunicat de la Secció Sindical Intercentres de CCOO del Grup Panrico

La Secció Sindical de CCOO de Panrico de Catalunya ha rebut amb “decepció absoluta” la proposta “mediadora» a la qual s’havia compromès personalment Ramon Bonastre, director general de Relacions Laborals de la Generalitat, després de la reunió del passat dia 14 de febrer.

Després d’analitzar el document presentat, hi manifestem un rebuig total, tant per les formes com pel contingut, en base a les raons següents:

1a. A la iniciativa del mediador sobre l’elaboració de la proposta, ens vam comprometre a estudiar-ne el contingut i, només després d’això, decidiríem sobre la seva defensa o posició en contra i sobre com, on i quan se sotmetria a la consideració dels treballadors afectats.

2a. Considerem, per tant, que el director general s’extralimita en la seva comesa quan inclou, a la proposta, la forma i el temps en què s’ha de fer la consulta als treballadors; en tot cas, aquesta decisió correspon als representants d’aquests.

3a. Considerem que la proposta és agressiva, desequilibrada i en absolut «mediadora», ja que recull gairebé totes les propostes de l’empresa, fins i tot més enllà de les que ja s’havien consensuat per les dues parts en les últimes reunions, sense acostar-se gens ni mica a les propostes de la representació dels treballadors, actua, per tant, més com a mer transmissor d’allò dictat per l’empresa que no com a «mediador» entre les dues parts.

Davant aquesta situació, el comitè d’empresa de la planta de Santa Perpètua ha pres la decisió de tancar-se a la fàbrica en reunió permanent i indefinida com a primera mesura de protesta.

D’altra banda, a la reunió del comitè intercentres que tindrà lloc avui a les 10 h, analitzarem la situació i posarem en consideració les iniciatives que corresponguin, sense descartar la possibilitat de les propostes de mobilització que, en tot cas, s’han de transmetre a l’assemblea de treballadors de la fàbrica que se celebrarà demà, dissabte, dia 18, a les 10.30 h.

Reiterem una vegada més que CCOO està fent i seguirà fent els esforços necessaris per garantir el manteniment de l’ocupació, tant a la fàbrica de Santa Perpètua com a la resta dels centres de treball del grup, però no «a qualsevol preu», ni a costa de precaritzar les condicions laborals.

Afilia’t! Contacta