Inditex dona l’esquena als treballadors i treballadores de Bershka Logística

La plantilla ha acordat iniciar accions de protesta els dies 7 i 9 de desembre per exigir una clàusula de revisió que garanteixi el seu poder adquisitiu

Dels 12 centres logístics que el Grup Inditex té repartits a tot el país, Bershka Logística és l’únic al qual no se li aplica la clàusula de revisió salarial vinculada a l’IPC. El comitè d’empresa, en el qual CCOO té la majoria, porta des del mes d’agost intentant que la direcció doni alguna solució a la pèrdua de poder adquisitiu que està patint la plantilla.

Els centres logístics de Massimo Dutti i Oysho sí que tenen clàusules de revisió salarial anuals vinculades a l’IPC que els permeten recuperar el poder adquisitiu perdut, ja han cobrat els endarreriments de 2021 i tindran revisió en acabar aquest any. Segons la direcció de Bershka Logística aquestes clàusules no són aplicables en aquest centre de treball i, per contra, proposa una clàusula a la finalització de l’acord vigent. L’empresa no preveu obrir negociacions en aquest moment, i menys per tractar qüestions econòmiques, per això proposen aquesta clàusula.

Per a CCOO aquesta clàusula que planteja l’empresa no soluciona la pèrdua de poder adquisitiu actual i només garanteix l’abonament en una sola paga per a febrer-març del 2024, sense efectes retroactius, de la diferència entre la suma dels increments de l’acord vigent i la suma de l’IPC.

Davant d’aquest escenari, el comitè d’empresa ja ha traslladat a la direcció que és necessari buscar una solució en aquest moment, ja que és ara quan a la plantilla li fa falta una revisió salarial vinculada a l’IPC.

Les persones que treballen a Bershka Logística s’han cansat i, després de les assemblees realitzades dilluns, es faran accions de protesta per reivindicar uns salaris dignes. Avui dimecres 7 de desembre faran una trobada a les zones de descans i divendres 9 duran a terme una xiulada perquè l’empresa escolti les seves reivindicacions.

El Grup Inditex té uns beneficis històrics, però tot i així deixa a l’estacada la plantilla de Bershka Logística, que està patint una pèrdua de poder adquisitiu. Aquests beneficis històrics no han de servir només per omplir les butxaques d’uns quants, sinó que també haurien de servir perquè les persones que treballen a Bershka Logística puguin afrontar l’increment del cost de la vida, sense veure com el seu poder adquisitiu segueix disminuint.

Si la situació no es resol en els propers dies, el comitè d’empresa incrementarà les accions de protesta i de mobilització en defensa del manteniment del poder adquisitiu de la plantilla.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
7 de desembre de 2022