L’exposició “La maternitat d’Elna” de CCOO a l’Institut Bernat el Ferrer de Molins de Rei

L’activitat didàctica ha estat molt ben valorada per l’alumnat i els docents

L’Aula García-Nieto, espai de cultura i memòria de CCOO del Baix Llobregat, ha organitzat un seguit d’activitats a l’Institut d’Educació Secundària Bernat el Ferrer de Molins de Rei, en col·laboració amb el Departament de Ciències Socials.

S’ha instal·lat l’exposició “La maternitat d’Elna”, elaborada per la Fundació Cipriano Garcia de CCOO al vestíbul de l’IES i l’han pogut visitar l’alumnat i les familíes malgrat les restriccions provocades per la pandèmia COVID-19.

Les activitats han estat centrades en els grups de 4t d’ESO, durant els dies 11 a 15 de novembre. Durant aquests dies el professor jubilat de CCOO, Carles Martínez, ha col·laborat amb els docents en activitats d’aprenentatge relacionades amb l’exposició i el currículum del curs. S’acompanya d’un vídeo on el poeta Esteve Bosch de Jaureguízar, declama de manera molt emotiva versos que il·lustren els peus de les fotografies de l’exposició.

L’activitat, malgrat haver de fer-se per pantalla, va obrir moltes reflexions sobre el tema dels exiliats, refugiats i la solidaritat. Van acompanyades, sempre que les circumstàncies ho permetin, d’una visita a la població d’Elna, on hi ha un lloc de memòria just a la casa on va estar instal·lada La Maternitat d’Elna.

L’activitat didàctica ha estat molt ben valorada per l’alumnat i els docents. Més enllà del que seria la part històrica de l’exili i la tragèdia que van passar els refugiats espanyols republicans i refugiats jueus de l’alemanya nazi, l’objectiu central és reconèixer la importància de recuperar la memòria històrica democràtica, també entre les generacions més joves i difondre els valors de la solidaritat i la fraternitat entre els pobles i les persones.