Butlletí d’actualitat jurídica i sindical, núm. 61 (octubre del 2020)

Aquest ‘Butlletí’ presenta comentaris de sentències destacades del GTJ de CCOO de Catalunya, el recull legislatiu cronològic i temàtic sobre la COVID-19, temes d’eleccions sindicals, guies, informes, recursos web i articles a blogs jurídics, etc.

Butlletí 61

La secció Activitat del Gabinet Jurídic l’encapçala el comentari de Montse Arcos sobre la important sentència del JS 26 de Barcelona, sobre indemnització dissuasiva davant d’acomiadament improcedent. S’afegeix una anàlisi d’Eduardo Rojo (al seu blog) sobre la reparació de vulneració de llibertat sindical, resolta finalment pel TS, i la nota informativa publicada per la Federació de Serveis a la Ciutadania sobre una sentència de reconeixement de categoria a una funcionària interina.

La secció d’eleccions sindicals presenta una reflexió sobre la necessitat d’emprar eines de comunicació virtual en la constitució de les meses, en el nou escenari postcovid.

La secció estudis jurídics i sindicals inclou el recull legislatiu temàtic i cronològic sobre la COVID-19, així com guies, recursos web, informes i articles en blogs jurídics. S’aborden qüestions com l’acord de renovació dels ERTO, el teletreball, les app de rastreig de la COVID emprades pels estats, o els nous criteris de la Inspecció de Treball en relació amb mesures sanitàries de prevenció i higiene davant la COVID-19.

Tanca el Butlletí la secció enllaços, que destaca el nou número de la revista jurídica Ciudad del Trabajo, coordinada per Miquel Falguera i publicada per l’Editorial Bomarzo.

Et convidem a fer-nos arribar suggeriments i comentaris, així com a sol·licitar altes per rebre el Butlletí a l’adreça de correu electrònic: [email protected]

Seguiu-nos a les xarxes socials

Twitter: @FundCipriGarcia

Facebook: www.facebook.com/fundacio.ciprianogarcia