Entrevista a Javier Pacheco a Ràdio Estel sobre la reforma laboral

Els sindicats creuen que hi ha una base per a l’acord de la reforma laboral, tot i una legítima modificació.

El Govern espanyol vol apujar el salari mínim interprofessional aquest any. L’augment vol que es pacti en la taula de diàleg social que ha convocat amb sindicats i patronal per al pròxim 7 de febrer. La vicepresidenta i ministra de Treball, Yolanda Díaz, i el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, s’han reunit a Barcelona per intentar desencallar un acord i que ERC s’avingui a votar favorablement en la tramitació de la reforma laboral que ha de començar la setmana que ve i s’ha de votar al Congrés dels Diputats.

De moment, des d’un punt de vista públic, el text de la reforma laboral encara no ha aconseguit tenir el suport dels partits que van propiciar la investidura de Pedro Sánchez.

En l’entrevista a Ràdio Estel, Pacheco ha afegit que hi ha hagut temps de sobres per parlar de la reforma laboral, perquè se n’ha parlat durant tota la legislatura. A més, ha considerat que seria legítim que el debat polític modifiqués l’acord, ja que és fruit del diàleg social i la sobirania del Congrés dels Diputats té la capacitat jurídica i legítima per poder modificar-lo.

Podeu escoltar l’entrevista a Javier Pacheco a Ràdio Estel sobre la reforma laboral en aquest enllaç