Els termes del preacord sobre el conveni estatal de pinsos compostos per a animals que UGT ha subscrit en solitari ens aboquen al conflicte

CCOO d’Indústria prepara accions reivindicatives per deixar clar que no es poden malvendre les condicions laborals de les persones que treballen al sector

El passat 6 de juliol, la patronal del sector dels pinsos compostos per animals i la UGT van subscriure un preacord sobre el Conveni col·lectiu estatal per a la fabricació d’aliments compostos per a animals al SIMA (Servei Interconfederal de Mediació i Arbitratge). CCOO va rebutjar aquest preacord en el mateix acte de mediació, ja que permet una retallada històrica de les condicions laborals de les persones que treballen al sector.

Concretament, UGT accedeix a la reivindicació recurrent de la patronal de desmantellar la jornada de treball, cedint a incloure els diumenges com a jornada ordinària de treball i obrint la porta a la rescissió dels contractes per la via de la modificació de les condicions de treball per a aquelles persones treballadores que no vulguin modificar la seva jornada, pactada des de fa dècades. Per una altra banda, aquest preacord permet deixar sense efecte els acords sobre distribució irregular de la jornada que estiguessin pactats amb els comitès d’empresa, atorgant tot el poder de negociació a les empreses.

Un altre dels aspectes més lesius del preacord està relacionat amb la venda del concepte d’antiguitat. La proposta signada permet compensar la teòrica pujada salarial anual en el cas del personal amb menys antiguitat, així com el no reconeixement de les retribucions pactades per aquest concepte a les noves incorporacions.

Finalment, s’introdueixen preceptes que estan per sota del que marquen les lleis, com, per exemple, els dies de preavís per obligar-te a treballar en diumenge.

Després de consultar el seu actiu sindical i els òrgans de direcció, CCOO d’Indústria de Catalunya prepararà un seguit d’accions reivindicatives sostingudes en el temps, a partir de setembre per informar les persones que treballen en aquest sector de les pèssimes repercussions que tindrà aquest preacord si es materialitza la setmana que ve, i fer entendre als signataris d’aquest despropòsit que no es poden malvendre les condicions de treball que durant tants anys s’han anat conquerint.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 22 de juliol de 2021