Els sindicats CCOO i UGT iniciem una segona campanya de mobilitzacions i vaga en l’àmbit de les instal·lacions esportives públiques de gestió privada de Catalunya

Els sindicats CCOO i UGT portem gairebé un any negociant el conveni col·lectiu de treball de les empreses privades que gestionen equipaments i serveis públics, afectes l’activitat esportiva i de lleure.

Es tracta d’un sector greument afectat per la precarietat salarial, amb uns nivells retributius que no arriben en molts casos ni als 16.000 € anuals segons conveni. Des del primer dia hem reclamat un increment salarial adequat a l’actual situació inflacionària que viu el país i, sobretot, que no s’apliqui la clàusula de compensació i absorció salarial, ja que suposaria que els increments pactats al conveni col·lectiu acabessin reduïts a zero. Això no obstant, la Patronal es troba enrocada i capficada en aplicar costi el que costi la compensació i absorció sobre qualsevol increment salarial que es pogués pactar.

Cal dir que les persones treballadores d’aquest sector van realitzar un exercici de responsabilitat exemplar quan, l’any 2021, van decidir democràticament que les organitzacions sindicals no promoguessin la negociació del conveni col·lectiu sectorial tenint en compte la situació d’excepcionalitat que vivia el sector arran de la crisi sanitària de la COVID-19.

Pel que sembla aquest exercici de responsabilitat no es correspon, ara, amb una actitud igualment comprensiva per part de la patronal vers les necessitats de les persones treballadores. L’enrocament de la part empresarial de la negociació, que es nega a acceptar un increment salarial sense l’aplicació de la clàusula de compensació i absorció, continua inclús després de l’exitosa vaga sectorial que es va celebrar arreu de Catalunya a totes les instal·lacions esportives el dia 24 de novembre, a la que van seguir diverses concentracions, entre d’altres una davant de la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) com a entitat emblemàtica del sector.

Tenint en compte la greu situació de precarietat salarial que pateixen les persones treballadores en aquest àmbit i atenent a la posició intransigent de la patronal, el dia 3 de febrer es va celebrar una assemblea de persones delegades tant de CCOO com d’UGT, en la que es va decidir portar a terme un segon cicle de mobilitzacions, que inclou:

9 de febrer concentració a les 10 h, davant la Unió de Federacions Esportives de Catalunya (UFEC) la Rambla Catalunya de Barcelona nº 81. A les 12 h del mateix dia, concentració davant l’empresa Forus les Corts, a Travessera de les Corts 252-254, Barcelona.

14 de febrer concentració a les 10.30 h, davant el Centre Esportiu Municipal Bac de Roda (gestionat per l’empresa CET 10), al carrer Guipúscoa núm. 25, Barcelona.

21 de febrer concentració a les 10 h davant el Departament de Treball de la Generalitat de Catalunya, al carrer Sepúlveda núm. 148 de Barcelona.

Finalment, el cicle de mobilitzacions conclouria amb una nova vaga en l’àmbit de les instal·lacions esportives a tot el territori de Catalunya el dia 27 de febrer.

Els sindicats presents a la mesa negociadora del conveni no deixarem de mobilitzar el sector fins a assolir un acord salarial a l’altura de les circumstàncies que està patint la classe treballadora.