Els pensionistes i jubilats de CCOO i UGT fan una moció als ajuntaments de la demarcació de Tarragona contra la restricció de serveis bancaris que afecten greument la gent gran

Les federacions de Pensionistes i Jubilats de CCOO i UGT han fet una moció als ajuntaments de la demarcació de Tarragona contra la restricció de serveis bancaris que està afectant greument la gent gran. Ja s’ha presentat al ple del dia 21 de maig de l’Ajuntament de Tarragona i s’ha aprovat amb 24 vots a favor i 2 en contra. També s’ha presentat als ajuntaments d’Altafulla, Roda de Barà i Tortosa, i properament es presentarà a Reus, Torredembarra, Creixell, el Vendrell i Vila-Seca.

La Federació de Persones Pensionistes i Jubilades de CCOO, i els Pensionistes i Jubilats d’UGT posen de manifest que durant el 2008 la banca espanyola fou rescatada amb 65.000 milions d’euros. D’aquests, 42.000 milions d’euros van ser aportats per l’Estat i 23.000 milions d’euros eren del Fons de Garantia de Dipòsit, és a dir, amb l’aportació dels impostos de la ciutadania van ser entregats als bancs 42.000 milions, que al final estan sent a fons perdut.

Els bancs per agrair-nos tant generosa aportació de la ciutadania, fixen quotes abusives (uns 240,00 € any) que denominen “prestació de serveis”, a totes aquelles persones que tinguin ingressos mensuals inferior a 600 € (pensionistes, assalariats/ades, desocupats/ades, subsidis, etc.), és a dir a les persones més desafavorides i que en estar, totes i tots, obligats a percebre els ingressos per transferències bancàries, el banc té tot el control,per desenvolupar aquestes pràctiques poc ètiques i denunciables en un moment de crisi sanitària i social com l’actual que perjudica les persones més desfavorides atesa la insuficiència d’ingressos que perceben.

Cada vegada és mes difícil, especialment per les persones grans, ser ateses personalment, ingressar o treure diners amb efectiu, ho limiten a unes quantes oficines i 2 hores al matí o als caixers automàtics, que per moltes persones són difícils de gestionar.

En algunes entitats, en ser atesos personalment, demanant cita prèvia “al nostre gestor”, se’ns fan ofertes de televisors, ordinadors, neveres, aparells de seguretat, assegurances mediques i de tota mena, que entenem competeixen amb el comerç local.

Amb tota aquesta restricció de serveis d’atenció i malgrat els grans beneficis anuals que reconeixen, intenten acomiadar a milers de treballadors i tancar més oficines.

Es per tot l’exposat que als ajuntaments presenten aquesta moció en la qual es demana:

1. Que es rebutgin públicament aquestes actuacions tan injustes de les entitats bancaries, que se’ls demani que retirin aquestes quotes abusives i siguin més empàtics amb la ciutadania i, sobretot, amb les persones més vulnerables atès que ja hem aportat suficients diners als bancs amb els nostres impostos.
  2. Que aquest rebuig el manifestin explícitament a les entitats bancaries amb les quals treballi aquest ajuntament, i els demani la retirada de les quotes de manteniment abusives a les persones vulnerables.
  3. Que s’elevi aquesta petició al Parlament de Catalunya i al Ministeri de Consum del Govern d’Espanya perquè actuïn amb les normatives pertinents per posar fi a aquestes practiques tan injustes i abusives, que perjudiquen una immensa majoria de la ciutadania.