Els pensionistes de CCOO es mobilitzen a Vilanova i la Geltrú contra la bretxa digital de les entitats bancàries

Pel respecte i el tracte digne a la gent gran

L’empitjorament del servei que ofereixen les entitats bancàries al conjunt de les comarques de Catalunya és evident, i s’ha anat agreujant durant els darrers anys.

Des de CCOO estem comprovant que els bancs han canviat les normes d’atenció a les persones, on s’ha imposat un sistema que n’exclou aquelles que no tenen capacitat per utilitzar les noves tecnologies.

Primer es van establir horaris, es va passar a oferir l’ús del caixer amb l’ajut d’un empleat o empleada. Més tard, les persones usuàries eren adreçades als caixers, sense cap tipus d’ajuda. Un aspecte rellevant és que cada vegada hi ha més municipis sense sucursal bancària, cosa que complica encara més aquestes gestions.

Les persones pensionistes i jubilades de CCOO consideren que aquesta pràctica de les entitats bancàries no contribueix al bon tracte cap a la gent gran ni a una gestió de qualitat. Al contrari, es posa de manifest la deixadesa en l’atenció d’aquestes entitats, i una evident manca de sensibilitat.

CCOO reivindica el dret d’aquests col·lectius a escollir lliurement el tipus de servei més adient a les seves necessitats i a les seves condicions personals, el que resulta perfectament assumible per part d’empreses amb gran disponibilitat de recursos tècnics, humans i econòmics.

Davant aquesta situació, el Sindicat Intercomarcal de Pensionistes i Jubilats de CCOO del Baix Llobregat-Alt Penedès-Anoia-Garraf denuncia la deshumanització de les entitats bancàries i la manca d’atenció digna al col·lectiu de gent gran, i situa les següents reivindicacions:

• Que es revisin els protocols d’atenció al públic, i es recuperi el tracte personal i amb una bona qualitat de servei.
  • Si les persones han de ser acompanyades per realitzar una gestió, que sigui el personal de l’entitat bancària qui ho faci, garantit l’autonomia individual.
  • L’aprovació d’una normativa que asseguri l’atenció a veïns i veïnes de municipis que s’han quedat o es puguin quedar sense sucursal bancària operativa.

Per aquestes raons, i amb l’objectiu de revertir aquesta negativa situació, CCOO ha organitzat un nou acte de protesta a Vilanova i la Geltrú, el dilluns 31 de maig (10.30 hores), davant l’oficina de CAIXABANK, a rambla Principal, 10.