El TSJC dona la raó a les organitzacions signants del Conveni col·lectiu català de gent gran (GERCAT) en relació amb la impugnació presentada per diverses patronals

Avui s’ha publicat la sentència 33/2021 de la Sala Social del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que dona la raó a les organitzacions signants d’aquest comunicat en relació amb la impugnació del Conveni col·lectiu català de gent gran (GERCAT).

Segons la sentència, el tribunal desestima la demanda presentada per ACAD, que tenia el suport de les patronals UPIMIR, LA CONFEDERACIÓ I CESOCAT, i dona la raó a l’Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA), Comissions Obreres (CCOO), Consorci Associació Patronal Sanitària i Social (CAPSS), La Unió Catalana d’Hospitals (La Unió) i Unió General de Treballadors (UGT).

La sentència determina que s’aixequin les mesures cautelars que hi havia sobre el Conveni GERCAT, el qual serà vigent i de plena aplicació un cop es publiqui en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya, en una data encara per determinar.

Com a organitzacions empresarials i sindicals representatives del sector d’atenció a la gent gran en situació de dependència de Catalunya, considerem que la sentència 33/2021 és molt positiva perquè garanteix la plena legalitat d’un conveni que, al seu torn, preveu millores socials que entraran en vigor un cop es publiqui de forma oficial en el DOGC, i millores econòmiques retroactives a dia 1 de gener de 2021.

Us mantindrem informats de qualsevol novetat.

Enitats signants del comunicat: Associació Catalana de Recursos Assistencials (ACRA), Comissions Obreres (CCOO), Consorci Associació Patronal Sanitària i Social (CAPSS), La Unió Catalana d’Hospitals (La Unió), Unió General de Treballadors (UGT