El Govern en funcions es desentén dels seus treballadors i treballadores

CCOO denunciem la negativa de Funció Pública a convocar la Mesa General

Comunicat de premsa de l’Area Pública de CCOO de Catalunya

Les treballadores i els treballadors de la Generalitat seguim dia a dia al peu del canó, al nostre lloc de treball, fent funcionar l’administració i els serveis públics d’aquest país. No estem “al ralentí”. No estem “en funcions” fent el mínim indispensable ni ajornem la feina i les nostres obligacions a l’espera que hi hagi Govern.

Ens preguntem, doncs, per què el Govern no fa la feina que li pertoca com direcció d’aquesta empresa anomenada Generalitat de Catalunya en relació a la seva plantilla. Un govern “en funcions” no pot prendre segons quines decisions polítiques, faltaria més, però segueix tenint responsabilitats i ha d’exercir les seves competències.

Estem treballant amb normalitat, amb aquesta actual “normalitat” que ens resulta especialment complicada. I, per tant, volem actualitzar els nostres salaris i les nostres condicions de treball també amb normalitat.

Per això, volem el que ens pertoca. Per això CCOO exigim el que ens pertoca.

Volem l’increment salarial del 2021 i cobrar la paga extra pendent de 2014. Volem recuperar la resta de drets arrabassats amb l’excusa de la crisi.

Volem acabar amb l’escandalós índex de precarietat, garantint el dret de les persones a un treball digne i estable.

Volem un acord de teletreball que superi les moltes mancances de l’actual decret

El Govern ha d’exercir les seves responsabilitats sense amagar-se darrere l’excusa que està en funcions. La negociació col·lectiva i les condicions de treball no poden estar “en funcions”, han d’estar permanentment activades.

No valen excuses, i menys quan demostren públicament que els agrada més mantenir-se en funcions que governar. Ens ho demostren dia a dia en no tenir cap pressa per acordar formar govern però impedint alhora la formació de qualsevol altre govern. Fins quan?

CCOO exigim que es convoqui d’una vegada la Mesa General de negociació per abordar totes aquestes qüestions