El Consell de Diàleg Social ha fet balanç de les ajudes a persones treballadores, autònomes i empreses, de més de mil milions d’euros acordades al juny

UGT i CCOO hem reclamat al govern que cal planificar noves ajudes per al setembre

El Consell de Diàleg Social reunit aquesta tarda ha fet balanç de la línia d’ajuts directes a persones treballadores en situació d’ERTO i fixes discontínues i  l’evolució del Pla d’ajuts directes a la solvència empresarial per persones autònomes i empreses del Reial decret Llei 5/2021, segons els acords del govern amb els agents socials.

La Comissió de Seguiment del Consell del Diàleg Social ha comptat amb representants dels departaments d’Empresa i Treball i del d’Economia i Hisenda, les patronals Foment i Pimec, i els sindicats CCOO i UGT.

S’ha fet balanç de la línia d’ajuts per a persones treballadores en situació d’ERTO i fixes discontínues.

S’han rebut 104.174 sol·licituds,  prop del 75 % de persones que porten més de 90 dies en ERTO cobraran 700 euros d’ajuda i la resta de menys de 90 dies, 600 euros. La partida de 60 milions inicials s’ha decidit ampliar a 67 milions d’euros per fer front a totes les sol·licituds. I s’ha demanat al Govern agilitat en el seu pagament abans de finals de juliol.

Per part de UGT i CCOO hem reclamant al Govern que, donada la situació d’empitjorament de les dades de pobresa laboral i de la situació de la pandèmia de la COVID-19, s’han de planificar noves ajudes per al setembre per compensar la pèrdua salarial de les persones que no podran recuperar la seva activitat i continuïn en situació d’ERTO.

És urgent tenir uns nous pressupostos de la Generalitat que puguin incrementar les partides socials, respecte dels prorrogats d’aquest any, per fer front a les necessitats de la ciutadania en situació de més vulnerabilitat: aturats de llarga durada, llars sense ingressos… i més pressupost per a la renda garantida de ciutadania, entre d’altres.

S’ha aprovat avui obrir una segona inscripció a les ajudes a la solvència de persones autònomes i empreses d’acord amb el Reial decret llei 5/2021, que inclourà a tots els sectors d’activitat.

A la primera inscripció, 27.907 treballadores i treballadors autònoms i petites empreses de menys de deu persones treballadores  i 3.310 empreses de més de deu han demanat l’ajut a la solvència empresarial. Es va adreçar inicialment a un total de 191 sectors d’activitat, 96 més que els previstos per l’Estat i ha suposat un import estimat de 530 milions d’euros, un 53 % dels 993 milions d’euros amb que està dotat el pla d’ajuts. Amb l’ampliació a tots els sectors d’activitat es preveu esgotar la partida pressupostaria estatal  destinada a satisfer el deute i els pagaments a proveïdors i altres creditors, així com els costos fixos pendents de pagament.