El Comitè d’Empresa de l’Hospital Sant Joan de Reus obliga a la direcció a retirar l’aplicació de l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors

La Secció Sindical de CCOO de Catalunya es felicita pel resultat de la pressió feta per part del Comitè d’Empresa de l’Hospital Sant Joan de Reus que ha obligat a la direcció a desistir de la seva intenció d’aplicar l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors.

La direcció de l’hospital va iniciar, el 19 de novembre un procediment per aplicar l’article 41 de l’Estatut dels Treballadors que recull la «Modificació substancial de les condicions laborals dels treballadors» argumentant-lo amb causes organitzatives i productives. La direcció va lliurar al comitè una memòria justificativa, i aquest va demanar informació complementària per poder entendre aquesta memòria i aportar propostes amb l’anim d’obrir una negociació.

El Comitè va traslladar i alertar a la direcció que amb aquesta decisió s’obria la porta a la possibilitat de que moltes persones treballadores decidissin marxar en cas d’aplicació d’aquestes mesures, fet que tindria una forta repercussió en el servei assistencial de la població.

Els arguments del Comitè d’empresa van tenir el seu efecte, i en la reunió d’ahir dimarts, la direcció de l’hospital va comunicar que deixava sense efecte l’aplicació de les mesures.