El Comitè d’Empresa de l’Hospital Quirónsalud Vallès critica les millores desiguals entre perfils professionals generades postpandèmia

La plantilla envoltarà l’hospital amb una cadena humana de protesta el proper dimecres, 17 de novembre

El comitè d’empresa vol fer arribar a la direcció general del Grup Quirónsalud, el malestar d’alguns equips professionals amb les mesures recents que s’han pres per millorar la situació de l’equip d’infermeres i d’infermers.

Segons el comitè, l’equip de professionals que es dedica a la sanitat ho fa per vocació, treballen en això perquè els agrada: cuidar, acompanyar, empatitzar, curar… Però, encara que els agradi la seva feina i vulguin desenvolupar-la de la millor manera possible, des de fa anys se’ls fa pesada a conseqüència de les condicions en què treballen: manca de personal suplent, permisos de conciliació o vacants que no se supleixen o si ho fan és a través de redistribuir treballadors i treballadores d’un lloc a un altre, deixant de cobrir altres llocs, etc. Aquesta forma de procedir genera l’anomenat burn-out, desgast, estrès, esgotament emocional i físic.

El deteriorament de les condicions laborals dels equips abans que arribés la pandèmia per la COVID-19 ja era notable i aleshores ja van demanar millors condicions i més ràtio de professionals. Aquesta situació es va veure agreujada per la pandèmia fins que ha arribat a un moment insostenible laboralment per a aquest hospital. Se’ls va demanar professionalitat i entrega en moments crítics i tots els equips van respondre amb dedicació des del cor, segons diu el comitè.

En aquell moment, el Grup Quirónsalud va decidir gratificar el personal d’infermeria amb 2.500 € si es mantenien en plantilla 6 mesos, argumentant la manca d’aquests llocs. Actualment, han tornat a prendre una decisió en aquesta línia, augmentant el salari base brut anual a 30.000 € a partir del gener del 2022; una cosa que sembla una decisió fantàstica i que el comitè aplaudeix. Però el mateix Comitè té la sensació que s’està oblidant la resta de col·lectius que treballen en sanitat, ja que el personal d’infermeria només representa un 20 % de la plantilla. El comitè es pregunta què passa amb la resta de professionals? No mereixen millores per la seva dedicació?

Des del comitè d’empresa es vol demanar que es faci una reflexió sobre aquesta qüestió, ja que l’atenció i l’acompanyament a pacients requereix moltes figures professionals, no només infermeres. Treballen en equip i totes les figures són importants i ho fan amb la mateixa dedicació i no volen que això generi conflictes entre els diferents perfils professionals i equips de treball. Aquest comitè creu que totes i tots mereixen millores per igual.

Per aquest motiu, l’Hospital Quirónsalud del Vallès s’uneix a les concentracions que es faran a cada centre Quirónsalud. En aquest sentit, aquest dimecres 17 de novembre els treballadors i les treballadores envoltaran l’hospital en cadena humana de 13.45 h a 15.15 h. El centre de Quironsalud Vallès es troba a Sabadell (passeig de Rubió i Ors, núm. 23).