El comitè d’empresa d’Avanza Baix, adjudicatària del servei d’autobusos públic al Baix Llobregat, acorda aturades parcials al mes de desembre

El passat 23 de novembre, el comitè d’empresa Avanza Baix, del servei públic de transport de viatgers d’autobusos del Baix Llobregat, va acordar en assemblea aturades parcials al mes de desembre, a causa del bloqueig i les precàries condicions laborals de la plantilla. En concret, les aturades seran els dies 12, 15, i 19 de desembre de 2:00 a 5:00, de 6:00 a 9:00 i de 16:00 a 19:00 hores, i els dies 17 i 24 de desembre de 10:00 a 13:00 hores i de 19:00 a 22:00 hores.

Des de l’any 2019 els treballadors que donen el servei públic de transports de viatgers al Baix Llobregat Sud i el Barceloní sud, tenen congelades les seves condicions laborals. Amb un conveni d’empresa que des de llavors va estar paralitzat  per part de Mohn, l’anterior empresa adjudicatària.

Ara, la direcció de l’empresa Avanza Baix, nova adjudicatària del servei, no té la intenció de desbloquejar la situació ni de millorar les condicions laborals de més de 630 treballadors i treballadores així com de les seves famílies. A més, això se suma al fet que portem anys denunciant el pèssim estat de la flota i la falta de previsió en la renovació d’aquesta, amb uns concursos públics que precaritzen les condicions laborals de les persones treballadores i del servei públic.

Aquesta suma de factors afecta tant als usuaris com a les persones treballadores, així i tot, hem fet un esforç sobre humà perquè la ciutadania de Castelldefels, Gavà, Viladecans, Sant Climent del Llobregat, Sant Boi, Cornellà, Hospitalet i part del Barceloní Sud fos el menys afectat possible.

En aquest context, ens empenyen a convocar aturs parcials per als pròxims dies d’aquest mes de desembre. Diferents administracions i l’AMB. han estat al corrent de tot durant aquests anys i no s’han posat a l’altura dels seus ciutadans. Ara se suma un conveni que ha de renovar-se. Està en joc millorar les condicions laborals i els descansos per a tenir una millor conciliació familiar. El servei de viatgers va ser considerat servei públic essencial durant la pandèmia i les persones que hi treballen, com les d’altres sector essencials, van estar a l’altura de les circumstàncies. Ara sembla que tant l’administració pública com les empreses adjudicatàries ja no recorden la seva professionalitat, i no tenen intenció de millorar les seves condicions laborals.

Als usuaris i usuàries del servei de transport de viatgers els demanem comprensió durant aquests dies. Estem al mateix vaixell; volem el millor servei públic de transport de viatgers per al Baix Llobregat.