El Comitè de Vaga de BSM Barcelona Serveis Municipals convoca una nova jornada de vaga el dia 8 de novembre

El Comitè d’Empresa de Barcelona de Serveis Municipals ha decidit per unanimitat convocar una nova jornada de vaga parcial a la unitat d’AREA (control estacionament regulat) per al personal que presta els seus serveis a peu, dimarts vinent 8 de novembre de 2022, de 12.25 h a 15.45 h, amb concentració inclosa de 13 h a 15 h, al carrer Calàbria, 66, davant de les oficines centrals de Barcelona de Serveis Municipals.

Aquesta nova jornada de protesta, que s’uneix a les ja vigents de caps de setmana i que continuen amb un èxit de seguiment entorn del 100 %, està motivada per l’anunci de la representació de la direcció de BSM d’imposar una modificació substancial de les condicions de treball, basant-se en la regulació de l’article 41 de l’Estatut dels treballadors.

Després de set mesos en vaga, la direcció vol imposar nous canvis en la jornada de treball, incloent-hi més dies de treball anuals, diumenges i festius, així com l’obligació pels treballadors de portar una moto. Es tracta d’aspectes que no sols pretenen anar en contra de la vaga actual, sinó d’aquells drets recollits en conveni col·lectiu, i que de cap manera no poden ser modificats unilateralment per una de les parts, sense acord exprés, cosa que BSM sap.

L’empresa pretén imposar aquestes modificacions amb l’únic objectiu de fer por a una plantilla cansada de rebre un tracte deshonest, per part de la direcció de BSM, mentre l’Ajuntament de Barcelona mira cap a un altre costat. BSM actua amb contundència per posar fi a una vaga legítima i implantar les seves necessitats organitzatives, però en canvi es renta les mans de les agressions que pateix la seva plantilla durant la realització de les seves tasques.

La direcció de BSM demostra una vegada més la seva incompetència i nul·la capacitat en la resolució de conflictes, ja que tanca l’espai de diàleg i negociació amb la representació. Aquesta falta d’interlocució amb el comitè i la imposició de canvis organitzatius per dificultar la vaga són un nou atac al lliure exercici del dret de vaga.  Tant la direcció de BSM com el govern municipal ignoren la legitimitat que ens correspon com a sindicats. Recordem que seguim sense data de reunió amb el president de BSM, Jaume Collboni, malgrat haver-la sol·licitat oficialment el juliol passat.

Aquest dimarts 8 de novembre, les persones treballadores d’AREA acudirem a les 13 h al carrer Calàbria, 66, a dir-li alt i clar, a aquesta direcció de BSM, que ja n’hi ha prou, que ja no tolerem més atacs i ofenses al nostre col·lectiu. Els reiterem que la sortida a aquest conflicte depèn  del fet que s’entenguin i es respectin les peticions de la part social, així com els nostres drets i que no se’ns imposi unilateralment un model d’organització del treball.

Aquest comitè observa amb estupor i escàndol com la plantilla de persones treballadores d’AREA continua reduint-se, encara que les places que s’han de regular s’hagin incrementat fins a duplicar-se en aquests últims anys, mentre la contractació de personal directiu, en canvi, no ha parat d’incrementar-se.