El 7 d’octubre celebrem la Jornada Mundial pel Treball Digne amb el lema “Justícia salarial”

Aquest 7 d’octubre, la Jornada Mundial pel Treball Digne està dedicada als milions de treballadors i treballadores de tot el món que mereixem i reclamem justícia salarial. Des de CCOO de Catalunya, UGT de Catalunya i USOC volem reafirmar el nostre compromís en la lluita global pel treball digne arreu del món, especialment davant l’augment galopant de la inflació.

Les altes taxes d’inflació, l’augment dels tipus d’interès, i les baixes pujades salarials, es combinen per a fer de la classe treballadora, la principal víctima de la crisi internacional. La situació socioeconòmica dels treballadors i treballadores, des de fa uns mesos, s’ha vist  sobradament afectada pels efectes de la guerra d’Ucraïna sobre la capacitat adquisitiva de les llars.

No hem d’oblidar que l’inflació al nostre país està provocada pel manteniment o fins i tot l’augment en alguns casos dels beneficis empresarials i és per això que volem deixar clar a les patronals que o incrementen els salaris o incrementarem els conflictes. Els convenis col·lectius han de garantir el poder adquisitiu dels treballadors i treballadores amb les clàusules de revisió, i els salaris més baixos als convenis han de seguir creixent per recuperar la devaluació salarial.

Ara és l’hora de pujar salaris. Considerem urgent que les conseqüències de la inflació es tinguin en compte en totes les negociacions, de manera que es distribueixin les càrregues i augmentin els salaris. Exigim a les organitzacions empresarials: responsabilitat, que no bloquegin els processos de diàleg social ni de negociació col·lectiva que ha de tenir com aspecte troncal la necessitat urgent de pujades salarials justes i suficients. La base d’una societat cohesionada ha de ser l’accés als bens bàsics i necessaris per mantenir la vida. Els sindicalisme europeu té clar que reclamar i aconseguir justícia salarial és assegurar països cohesionats socialment i econòmicament sòlids.

Per aquest motiu, CCOO, UGT i USOC han convocat mobilitzacions davant les seus de les patronals el pròxim 7 d’octubre a les 12h.

Feu clic per llegir el manifest “Justícia salarial” amb motiu de la Jornada Mundial del Treball Digne 2022

Concentració davant de les patronals