El 25 de desembre la plantilla del servei de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària de Salt inicia una vaga indefinida

Els delegats del servei de recollida de residus sòlids urbans i neteja viària de Salt, servei públic gestionat per la multinacional FCC MEDIO AMBIENTE SAU, informen la ciutadania:

El pròxim dia 25 de desembre anem a la vaga indefinida, l’empresa no ens deixa cap altra sortida.

Les raons que ens obliguen a anar a la vaga són les següents:

• Fa un any que estem amb el conveni caducat, i fins a dia d’avui no hem fet cap avenç en la negociació.
  • Dels últims set anys en portem quatre sense cap revisió ni pujada salarial.
  • Se’ns va demanar contenció i ajuda per la implementació del nou servei de recollida. Un servei deficitari d’inici. Hem fet grans esforços per fer rutllar el servei.
  • L’escombradora “manual” no s’ha fet servir mai, s’està oxidant en un magatzem.
  • Com saben tots els veïns i veïnes, els contenidors només es renten per fora i molt poques vegades. El servei del camió rentacontenidors per dintre no surt a treballar, i els contenidors fan fàstic, pudor i no s’obren ni buiden bé. Tenim avaries constants.
  • Hi ha un problema molt greu amb la plaga de rates, que fins i tot tenen nius a l’entorn dels contenidors. Periòdicament, una tercera empresa tira verí per a les rates, i volem fer patent la nostra preocupació perquè no sigui aquesta activitat el motiu de l’enverinament de gossos a Salt.
  • Hi ha una pèssima gestió dels residus orgànics dels mercats de dimecres i divendres.
  • Tenim problemes greus en matèria de salut laboral, sense un pla de riscos laborals actualitzat amb el nou servei. Tenim una empresa que ens nega la lliure assistència a la mútua, i decideix arbitràriament a qui atén i a qui no, sense cap criteri mèdic.
  • Portem uns dos anys sense que s’entreguin les nòmines en paper, amb el problema que això comporta per a molts treballadors que no tenen ni ordinador ni impressora.
  • Als treballadors eventuals se’ls està contractant donant d’alta i baixa de cotització cada setmana, amb el que entenem com un flagrant frau de cotització i sou. Esperem que la Inspecció actuï davant d’aquesta gravíssima infracció a la Seguretat Social.

A més a més, fa setmanes que estem esperant que l’ajuntament ens rebi. De moment només hem rebut silenci.

Això sí, pel que sembla l’empresa i l’ajuntament estan negociant la pròrroga del contracte. El que ens ve a dir l’empresa, és que si l’ajuntament paga hi haurà conveni, i si no que fem vaga. Ells negocien i nosaltres esperem les molles.

Ja n’estem farts, d’esperar, i estem farts del xantatge emocional de la crisi i la pandèmia.

Durant el confinament hem treballat sense queixes. Ni una paraula d’agraïment. Quatre anys dels últims set sense increments salarials, ja n’hi ha prou que se’ns menystingui. Volem l’ampliació de plantilla, la regularització dels contractes eventuals i volem signar el conveni sense més dilacions ni excuses. Volem treballar amb dignitat i poder donar el servei que el poble necessita.

Image 1