El 15 de desembre tindrà lloc la XVII Escola de Dones de CCOO de Catalunya amb el lema “Néixer dona: el producte més rendible del capitalisme”

La XVII Escola Feminista de Dones Sindicalistes se celebrarà el dijous 15 de desembre a la seu de CCOO de Catalunya (Via Laietana, 16, de Barcelona). Aquest any porta per títol “Néixer dona: el producte més rendible del capitalisme”, i s’hi tractaran tots els estereotips de gènere que oprimeixen les dones i les condemnen a una forta dependència del consum de certs productes per aconseguir una bellesa normativa i una joventut eterna.

Són majoritàriament empresaris homes els que nodreixen aquest mercat creant productes que donen resposta a necessitats imposades pel món heteropatriarcal, i es lucren de les inseguretats de les dones que ells mateixos contribueixen a perpetuar en el temps.

A l’escola comptarem amb la participació de dones expertes que han tractat la temàtica des de diferents vessants. Psicòlogues i acadèmiques, com Berta Aznar i Rosa Cobo, ens faran reflexionar per entendre com es confecciona la indústria dels estereotips al voltant de les dones i la seva cosificació, quines campanyes publicitàries els van dirigides i amb quines finalitats.

Actualment, tot i que sembla que la societat avança cap a un món més igualitari, encara s’exerceix pressió sobre totes aquelles dones que es desmarquen dels canons predefinits, fins al punt que moltes ja no en tenen prou amb anar a la perruqueria i fer-se el pentinat de moda, sinó que se senten obligades a passar pel quiròfan per modificar els seus cossos.

Programa Escola Dones 2022

Feu clic per descarregar el programa de la XVII Escola de dones de CCOO de Catalunya o per omplir el formulari d’inscripció