COS SI, COSA NO!

Campanya contra la cosificació de les dones i la discriminació

CCOO de Catalunya ha desenvolupat una campanya en diversos formats contra la cosificació de les dones i la discriminació que pateixen. La cosificació és l’ús que es fa d’una dona en particular, del concepte de dona o de la seva imatge per a finalitats que no la dignifiquen com a ésser humà.

És a dir, quan només se la qualifica en funció de la seva bellesa o de la seva correspondència amb el desig sexual masculí, sense fer referència ni a la seva capacitat racional ni a la seva dignitat humana. Sovint el cos de la dona es mostra i es tracta com un mer objecte que ha de ser explotat i exposat, de vegades, també, juntament amb altres objectes o productes.

El cos de la dona té dret a ocupar el seu espai.
Cos, SÍ: amb capacitats diverses, intel·lectuals, amb valors i idees.
Cosa, NO: no ha de ser un cos convertit en un producte o un negoci sense drets i lligat a interessos de tercers.

1.- Anunci El cos de les dones no és un producte ni un negoci

– Per què cal erradicar la cosificació de la dona? (27/10/2017)

2.- Programa de CCOO a TV3 número 243

Cos de dona: Cos Sí, Cosa No (9/09/2017)

3.- Díptic informatiu sobre la cosificació de la dona

– Díptic informatiu sobre la cosificació de la dona (24/07/2017)

4.- Lluita digital 274 

–  Número 274 del Lluita Digital, especial sobre la cosificació de la dona. (21/07/2017) 

5.- Anunci El cos de les dones, un negoci en la publicitat

Versió en català (26/05/2017)

Versió subtitulada en català (25/05/2017)

Versió en castellà (07/07/2017)

6.- Tríptic  El cos de les dones, un negoci en la publicitat

– El tríptic ‘El cos de les dones, un negoci en la publicitat’

7.- Altres articles

–  ‘El cos de les dones, un negoci en la publicitat’. Article de CCOO de les Terres de Lleida, publicat al Butlletí de la Paeria de Lleida, número 287 (Setembre de 2017)