#SomDonesSomEssencials #8M2021

CCOO de Catalunya ha preparat els actes del 8 de Març amb la clara voluntat de reivindicar el valor del treball de les dones.

Hem demanat a les delegades i delegats en els 6.892 centres de treball on CCOO té representació que preparessin un acte de lectura del manifest per compartir els objectius sindicals.

Alhora, hem organitzat concentracions en els locals sindicals, on hem convidat a pintar de lila els carrers, ocupant l’espai públic de manera tan segura com visible.

Així mateix, hem compartit les concentracions i actes unitaris en totes les ciutats on el moviment feminista n’ha convocat.

Donem valor a la decisió de la CS CCOO de portar al Tribunal Constitucional la prohibició de les manifestacions feministes a Madrid. Com hem vist a Catalunya, les convocatòries en què ha participat CCOO tenien condicions sanitàries suficients.

En els informes que hem presentat aquests dies, el de bretxa salarial, el de presència de la dona en el mercat de treball i el de salut laboral de les dones durant la pandèmia posen de manifest la necessitat de seguir lluitant per conquerir condicions de justícia per al treball femení i per al treball feminitzat.

El sindicat es compromet en aquesta línia, en la qual obté resultats persistents i transformadors, empresa per empresa, conveni per conveni. Avui mateix, hem signat a Louis Vuiton un acord de protecció integral davant la violència de gènere que afecta 1.900 dones, que treballen en 5 centres de treball. L’acord aconsegueix mesures molt per sobre de les legalment reconegudes. Aquesta és la línia estratègica del sindicat.

Us deixem l’enllaç a la galeria de fotografies dels actes del dia d’avui:

I l’enllaç a la pàgina web de CCOO de Catalunya amb el recull de tots els materials i de tots els actes vinculats a la jornada de lluita del 8M2021: