Des de CCOO denunciem que Kostal Eléctrica aprofita el començament de la negociació de l’ERO per intentar empitjorar les condicions laborals de la plantilla

L’empresa Kostal Eléctrica, de Setmenat, que va anunciar a mitjan juliol que presentaria un ERO d’extinció, ha intentat incloure en aquest expedient mesures lesives per als treballadors i treballadores que no hi estan inclosos. L’empresa té previst acomiadar 109 persones de la seva plantilla, que ara mateix compta amb 750 treballadors, dels quals un 80 % són dones, i va anunciar l’ERO just quan començava el període vacacional, dificultant així inicialment la correcta avaluació i negociació de les seves condicions per part de sindicats i plantilla.

Finament va ser ahir quan va començar aquest període d’avaluació, i en la documentació de l’ERO presentat es van llistar una sèrie de mesures d’acompanyament que pretenen oficialitzar mesures tan lesives com no aplicar preventivament el futur conveni del metall de la província de Barcelona –en negociació ara mateix–, de manera que, en un escenari d’inflació desbocada, no s’aplicarien les clàusules de revisió salarial que es pactin. L’empresa diu, a més, que tampoc no aplicarà eventuals reduccions de jornada que puguin pactar-se. I Kostal Eléctrica pretén retocar també altres aspectes, com les clàusules de flexibilitat ja pactades al conveni anterior, o retallar una paga d’absentisme o altres acords de millora del conveni que s’havien anat negociant en el temps.

Davant l’expedient d’ERO, des de CCOO exigim que aquest es vehiculi amb la màxima transparència i garanties i a la plantilla afectada; i que es retirin totes les mesures d’acompanyament proposades, que no tenen cap relació amb l’ERO i només serveixen per enterbolir no ja l’avanç de l’expedient sinó el futur de negociacions ulteriors.