Denunciem la negativa de La Confederació a desbloquejar el conveni d’acció social

Les persones treballadores que estan acollides al conveni d’Acció social volen denunciar la negativa de La Confederació a desbloquejar el conveni, i expressen el seu malestar argumentant que els seus salaris estan congelats des de 2019. També volen posar de manifest la necessitat de dignificar les pèssimes condicions professionals dels serveis socials externalitzats amb unes taules salarials i una classificació professional en concordança amb el valor de la seva feina.

En els darrers mesos, CCOO i UGT han intentant desbloquejar la negociació del Conveni col·lectiu de Catalunya d’acció social. Aquesta negociació està sent força complexa i difícil, atesa la falta de predisposició de la patronal a parlar de matèries que impliquin cost econòmic i de la necessitat imperiosa d’encetar un diàleg que comporti un increment salarial per a les persones treballadores del sector.

Aquest any, el col·lectiu s’ha concentrant cada mes en diferents ubicacions: a la seu de la patronal (La Confederació), a la seu de FEDAIA (Federació d’entitats d’atenció a la infància i l’adolescència), al davant de la Generalitat de Catalunya i, al mes de maig, al Parlament, coincidint amb la Comissió de Drets Socials. Com a resultat d’aquesta última concentració van convocar CCOO i UGT, el 15 de juny, a una reunió amb els grups parlamentaris de la comissió, hi eren presents la majoria de grups: Comuns, PSC, ERC, Junts, Ciutadans i la CUP.

En aquesta reunió els dos sindicats van poder explicar la situació de bloqueig del conveni, la problemàtica amb la classificació professional, la manca de voluntat real de la patronal d’apujar salaris, la manca de pressupost i la necessitat que abans d’aprovar augments als preus de mòdul dels serveis s’exigeixi a La Confederació un acord amb increments clars a les taules salarials.

Tant per a CCOO com per a UGT, les sensacions de la reunió van ser bones. Tots els grups parlamentaris van mostrar voluntat d’intentar col·laborar per millorar la situació de les persones treballadores del sector i es van oferir per mediar amb La Confederació per signar unes noves taules salarials.

Paral·lelament aquests sindicats també s’han anat reunint amb el responsable de la Secretaria d’Infància, Adolescència i Joventut del Departament de Drets Socials de la Generalitat i amb la directora general de la DGAIA (Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència) i estan pendents de mantenir al mes de juliol una reunió a tres bandes (patronal, sindicats i departament) per tractar la forma de traslladar als salaris els futurs increments dels preus mòdul.