Demà 23 de juny, convocada per primer cop una vaga a Quirón Prevención

La vaga parcial és de 9 a 11 hores amb concentracions davant de cada centre de treball

CCOO, UGT i CSIF inicien actuacions conjuntes per reivindicar un conveni digne, la regulació del treball a distància i per protestar en contra de les elevades càrregues de treball que estan patint les persones treballadores de Quirón Prevención, principal operador del sector de la prevenció de riscos laborals i pertanyent al grup Quirón Salud. Per això, el 23 de juny s’ha convocat una aturada parcial de dues hores a tots els seus centres de treball.

Les seccions sindicals d’UGT, CCOO i CSIF de Quirón Prevención han decidit prendre aquesta mesura, a causa del conflicte generat per la direcció de l’empresa amb una postura immobilista i de bloqueig en tres punts bàsics:

1r) Increment salarial: la part social reivindica una pujada salarial que estigui en equilibri amb els grans beneficis obtinguts per l’empresa durant aquests darrers anys. Amb un conveni bloquejat des de fa un any i mig, l’empresa només ofereix una pujada salarial del 3,5 % acumulat en els 4 anys de vigència del futur conveni, la qual cosa comportaria una pèrdua del poder adquisitiu inassumible a causa de l’evolució de l’IPC, mentre Quirón Prevención bat rècord de beneficis any rere any.

2n) Teletreball o treball a distància: la direcció de l’empresa no fa cap oferta de compensació de despeses per als que treballen des dels seus domicilis i imposa límits d’accés a determinats col·lectius, com ara l’administratiu, l’informàtic i el sanitari, sense que hi hagi una raó objectiva per a això, havent demostrat durant la pandèmia que és viable.

3r) Finalment, com a punt més greu de tots, els treballadors i treballadores de Quirón Prevención estan patint una excessiva càrrega de treball a totes les àrees, la qual cosa, en una empresa dedicada a prevenir els riscos psicosocials derivats del treball és absolutament inacceptable, tant per les repercussions en la salut de les persones treballadores de l’empresa, com de les plantilles de les empreses clients i per extensió de les persones treballadores del nostre país, ja que el nostre personal no disposa del temps necessari per poder prestar els seus serveis amb la qualitat que es requereix.

UGT, CCOO i CSIF volen deixar clar que utilitzaran tots els mecanismes de pressió de què disposen i que no cessaran en el seu esforç fins que la direcció de l’empresa mogui fitxa amb unes condicions dignes.

Lloc: davant de cada centre de treball

ROSSELLÓ – CARRER ROSSELLÓ, 444. 08025  BARCELONA

LLACUNA – CARRER LLACUNA, 166.  08018  BARCELONA