Davant les no verificacions dels autotests fets a domicili, CCOO demana el reforç urgent de l’atenció primària de salut així com la gratuïtat dels tests d’antígens

Des de la Federació de Sanitat de CCOO de Catalunya ens dirigim al Govern per demanar novament el reforçament de les plantilles de l’atenció primària del nostre país, ja que estem vivint uns dies d’autèntic col·lapse, desbordament d’usuaris que, entre d’altres coses, també acudeixen per realitzar-se el test d’antígens o les PCR.

A més, com ha aparegut en alguns mitjans de comunicació, aquelles persones que presentin símptomes compatibles amb la COVID, i s’hagin fet voluntàriament un autotest d’antígens, no seran verificats pels centres d’atenció primària, que donaran per vàlids els autotests realitzats. Tenim casos de persones que se n’estan fent cada dos dies per evitar riscos i que, evidentment, els compren a les farmàcies a un cost elevat.

Si ho comparem amb d’altres països europeus, on els tests es poden adquirir també a diversos establiments i el cost és infinitament més baix, s’incrementa la indignació d’usuaris i usuàries.

Com que des del Govern es demana que la població actuï de manera responsable per combatre aquesta pandèmia, des de CCOO exigim al Govern que garanteixi l’accés a aquests tests a tothom, i això passaria per aconseguir-ne la gratuïtat.

A banda d’això, cal remarcar que aquesta ja és la 6a onada, i ens hauria d’haver fet aprendre a tots plegats a preveure les situacions viscudes amb anterioritat. No pot ser que s’hagin anul·lat milers d’intervencions quirúrgiques als hospitals com a conseqüència novament de la COVID-19. Tan bon punt passem aquesta onada, és necessari que no s’acomiadi ni un sol professional que ara tenim de reforç per intentar minimitzar l’impacte que aquesta pandèmia ens està deixant.

Els professionals del sistema de salut tant de l’àmbit d’atenció primària com d’atenció hospitalària estan extenuats, han perdut vacances, dies de permisos, no poden conciliar la vida laboral amb la vida familiar, i ja n’hi ha prou d’agraïments, cal alguna cosa més: enfortir plantilles, millorar les condicions laborals, molta més dotació pressupostària que l’assignada per al 2022…, ja que tot plegat repercutirà en una millor assistència a la nostra població.