Davant de la mobilització convocada per CCOO, Glovo cancel•la l’acte institucional previst

CCOO de Catalunya ha valorat amb els riders desconvocar la concentració davant l’oficina de Glovo prevista per avui dimarts, 9 de novembre, davant de la suspensió de l’acte de Glovo amb representants d’institucions, empreses i partits polítics.

Glovo havia organitzat un esdeveniment per avui dimarts amb l’objectiu d’explicar el seu rol com a suposada empresa compromesa amb la qualitat de vida de la gent, la innovació i la responsabilitat social, intentant millorar la seva imatge.

Davant d’aquest acte empresarial, les treballadores i els treballadors volien denunciar alt i clar els abusos i l’incompliment de la llei d’aquesta empresa, que fa servir la tecnologia per oferir condicions laborals pròpies del segle XIX.

Considerem que aquesta cancel·lació per part de Glovo demostra que l’empresa és conscient de la capacitat de mobilització de la plantilla i del suport social que tenen les seves reivindicacions davant de l’opinió pública. Glovo clarament ha volgut evitar que els convidats poguessin sentir l’opinió dels repartidors i repartidores.

Gairebé tres mesos després de l’entrada en vigor de la llei Rider, la gran majoria de les repartidores i els repartidors de l’empresa Glovo segueixen com a falsos autònoms i autònomes, mentre que altres empreses del sector sí que han laboralitzat el seu personal de repartiment. Emplacem a Glovo que doni la cara davant dels seus treballadors i treballadores que encara a dia d’avui continuen com a falsos autònoms i que s’assegui a negociar la millora de les seves condicions.