Informe de CCOO sobre la bretxa salarial entre homes i dones

Presentat en roda de premsa el dimecres 22 de juliol del 2020

El dimecres 22 de juliol, la Secretaria de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya ha presentat en roda de premsa un informe sobre la bretxa salarial entre homes i dones que analitza les dades de bretxa salarial de gènere segons l’avançament de dades de l’Enquesta d’estructura salarial (elaborada per l’INE i amb ampliació de l’IDESCAT) fet públic el mes de juny.

Es tracta d’un document que segueix mostrant com les dones cobren menys que els homes per fer les mateixes feines, i que també inclou les reivindicacions i les demandes del sindicat en aquest aspecte. La tendència abans de la COVID-19 (l’informe treballa dades del 2018) era de reducció de la bretxa salarial de gènere, però caldrà veure què passa amb la pandèmia. Des de CCOO reclamem mesures per consolidar i millorar els avenços cap a la igualtat retributiva i, si no actuem ja, el risc de retrocedir és imminent: les dones no hem de pagar de nou aquesta crisi.

A la roda de premsa, hi han participat Alba Garcia, secretària de Dones i Polítiques LGTBI de CCOO de Catalunya, i Lídia Sandalinas, responsable de Polítiques d’Acció Sindical de Gènere de CCOO de Catalunya.

Feu clic per veure:
-l’informe de CCOO sobre la bretxa salarial entre homes i dones