CCOO i UGT mantenen la convocatòria de vaga per al dijous 4 de juny per l’actitud tancada de Lidl

Davant la COVID-19, l’empresa no protegeix les persones treballadores ni a la clientela

La direcció de Lidl manté la seva falta de diàleg i negociació i incompleix amb allò acordat. El passat 29 de maig, empresa i sindicats majoritaris es van reunir a la Fundación SIMA (Servicio Interconfederal de Mediación y Arbitraje) per iniciar un procediment de mediació. Però l’acord no va ser possible i CCOO i UGT mantenen la convocatòria de vaga per al dijous 4 de juny.

Un procediment de mediació i arbitratge és molt útil, sempre que les parts estiguin disposades a dialogar i a negociar. Però el que CCOO i UGT es van trobar divendres passat a la Fundación SIMA va ser una empresa tancada al debat. La direcció de Lidl es va presentar divendres per complir un tràmit, negant sistemàticament els fets i sense cap voluntat d’arribar a acords.

Fets com que no hi ha protocols de prevenció per iniciar l’activitat de forma segura en seccions recentment obertes a públic com el tèxtil i fets com que han incomplert l’acord signat al principi de l’Estat d’alarma en el qual es comprometien a pagar les hores extres al 150 %, reconeixent així el sobreesforç que està realitzant la plantilla.

Per a CCOO, l’actitud de Lidl és greu perquè posa les bases per a unes relacions laborals basades en la desconfiança i en el conflicte. L’empresa ha trencat el diàleg amb la representació legal de la plantilla, negant-se a abordar fins i tot les les qüestions més bàsiques.

Però la insolència als sindicats majoritaris a Lidl ha anat molt més enllà. L’empresa sí que ha signat un acord amb el sindicat nacionalista ELA, que recull propostes sindicals sistemàticament ignorades per l’empresa i que només és d’aplicació al País Basc.

Des de l’òptica de CCOO, Lidl ja ha deixat clar el seu punt de vista: ara és el torn dels treballadors i les treballadores que demà dijous, 4 de juny, exerciran el seu dret a rèplica en forma de vaga.

Barcelona, 3 de juny de 2020