CCOO denuncia a Inspecció de Treball l’empresa NORA per obligar a treballar la plantilla del torn de nit quan esperaven els resultats del test de COVID-19 després de quatre positius

Empresa de recollida de residus a la Selva

Durant la setmana passada, quatre treballadors del torn de nit de l’empresa de recollida de residus de la Selva NORA, SA, van donar positiu per COVID-19. Immediatament el Departament de Salut requereix a l’empresa que faci les proves PCR a tots els treballadors del torn de nit (que es procedeixen a fer el divendres) i recomana que tota la plantilla del torn es quedi a casa fins a obtenir els resultats el diumenge.

Ara bé, l’empresa desobeeix les recomanacions de Salut i de la Llei de prevenció de riscos laborals i, posant en risc la resta de la plantilla, dona ordres perquè es continuï treballant sense prendre cap mesura addicional, com per exemple limitar l’ús d’espais compartits com menjador, vestidors etc.

Dels treballadors del torn de nit, onze han donat positiu i ara s’estan fent tests a tota la plantilla. CCOO hem presentat avui mateix una denúncia a Inspecció de Treball pel que considerem una greu vulneració del dret a la salut de la plantilla, i exigim a l’empresa amb caràcter d’urgència que prengui les mesures de neteja i salubritat per protegir les persones treballadores i la població en general.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 29 de juliol de 2020