CCOO de Catalunya signa l’Acord Nacional de Bases per a la Reactivació Econòmica amb Protecció Social

Avui dilluns, 20 de juliol, al Palau de la Generalitat

CCOO signa l’Acord Nacional de Bases per a la Reactivació Econòmica amb Protecció Social. L’acord ha estat negociat amb UGT, Foment, PIMEC i el Govern de la Generalitat de Catalunya durant la setmana passada.

Aquest matí, el Comitè confederal de CCOO de Catalunya ha donat llum verda a la signatura de l’acord, que recull una part significativa de les propostes elaborades pel sindicat, presentades el passat 20 de maig i que estableix una agenda coneguda i consensuada per al treball de les diferents meses en què s’ha d’articular el diàleg social.

La situació sanitària i econòmica és greu i calen instruments per reprendre l’activitat, reforçar els serveis públics i protegir la ciutadania. Per a CCOO, és molt important que aquestes mesures siguin acordades mitjançant el diàleg social, de manera que s’atorgui a les decisions una efectivitat i una autoritat que no es pot obtenir sense consens.

Per al sindicat, aquest acord s’hauria d’haver produït en acabar l’estat d’alarma, i lamenta que s’hagi perdut un temps preciós per a una millor gestió de l’epidèmia, per evitar sofriments a la ciutadania i en especial al món del treball, i per posar les bases d’una recuperació ràpida i ben orientada. S’ha fet evident que les organitzacions socials més representatives compten amb una diagnosi compartida de la crisi i que s’alineen amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible i el projecte del New Green Deal. El treball previ de les organitzacions socials ha estat clau per a l’assoliment de l’acord.

CCOO valorem especialment haver incorporat al text de l’acord un llistat de les mesures que requereixen inversió pública, amb el compromís explícit de la Generalitat de Catalunya de crear partides pressupostàries suplementàries i no només canviar la destinació de partides preexistents.

El marc del diàleg social proporciona un sistema d’exigència mútua en el compliment de l’acord que dona seguretat a la societat. El seguiment de l’acord es farà mitjançant reunions setmanals, la qual cosa permetrà avançar en mesures concretes. CCOO hi treballarà durament per assegurar que l’orientació obtinguda mitjançant l’acord d’avui doni fruits concrets de manera immediata.

Podeu consultar el document “Acord nacional de bases per a la reactivació econòmica amb protecció social” a Internet:

Barcelona, 20 de juliol de 2020