CCOO de Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat se solidaritzen amb la Federació Nacional de Sindicats de Treballadors i Assalariats del Líban (FENASOL) i amb el poble libanès

La Fundació Pau i Solidaritat, des del 2015, promou la cooperació sindical al Líban amb FENASOL, organització sindical que promou la construcció d’una societat basada en la justícia social a través de la defensa i exigència dels drets humans laborals de la classe treballadora, especialment dels sectors més vulnerables com són les treballadores domèstiques migrants i la població refugiada.

Ahir, 4 d’agost del 2020, es va produir una forta explosió al port de la ciutat de Beirut (Líban) originada, segon les primeres informacions, en una fàbrica que emmagatzemava productes explosius. D’acord amb la Creu Roja libanesa, fins ara l’explosió ja ha deixat 100 víctimes mortals, 4.000 persones ferides i greus danys materials, i ha obligat el Govern libanès a declarar l’estat d’emergència.

El Líban enfronta aquesta catàstrofe, mentre ha de fer front a la profunda crisi econòmica i financera que arrossega des del passat octubre del 2019 i a les conseqüències de la pandèmia de la COVID-19 que aquests dies havia provocat un augment en el nombre de casos.

CCOO Catalunya i la Fundació Pau i Solidaritat volem transmetre la nostra solidaritat i suport al poble libanès i, especialment, també a FENASOL, que, actualment, es troba desenvolupant tasques de suport i acompanyament de la població afectada per l’explosió.

Oficina de Premsa de CCOO de Catalunya
Barcelona, 5 d’agost de 2020