Convocats tres dies de vaga a Fundació Privada Mas Albornà de la neteja viària de Vilafranca del Penedès aquest mes de març

CCOO convoca vaga per als dies 19, 20 i 21 de març del 2022 a l’empresa Fundació Privada Mas Albornà, per la inaplicació dels acords assolits en el conveni col·lectiu. Aquesta empresa és la concessionària del servei de neteja viària de Vilafranca del Penedès.

L’empresa incompleix el conveni i es nega a negociar, fet que queda palès amb les seves accions: en tenir coneixement de la convocatòria de vaga, ens va comunicar la intenció de presentar una inaplicació salarial del conveni, i a tal efecte va presentar una documentació incompleta, on no es justifica la motivació de la mesura. En aquests moments encara no han entregat la documentació addicional que se’ls ha reclamat.

El conveni col·lectiu de la Fundació Privada Mas Albornà es va signar al TLC , acordant allà uns acords in extremis quan s’estava a les portes de la licitació del servei per part de l’Ajuntament de Vilafranca. Es va signar un preacord entre Mas Albornà i els representants dels treballadors, i un cop acceptat per l’assemblea  es va procedir a signar el conveni.

L’empresa Mas Albornà s’ha negat a aplicar els increments salarials establerts en el conveni. El passat mes de febrer es va demanar una mediació al TLC, sense que s’arribés a cap acord, i finalment l’assemblea de treballadors va decidir la convocatòria de la vaga per als propers dies 19, 20 i 21 de març, reclamant que s’apliquin tots els punts del conveni 2019-2023.

Des de CCOO considerem intolerable la postura extorsionadora de l’empresa i exigim que s’apliqui totalment el conveni col·lectiu acordat.