Convocada vaga de neteja a l’aeroport Josep Tarradellas – Barcelona – El Prat

Convocada per al dia 2 de juliol una sèrie de 6 dies de vaga de neteja que afectarà les terminals T1 i T2 i oficines centrals d’AENA a l’aeroport Josep Tarradellas – Barcelona – El Prat.

El comitè d’empresa en representació de les 414 treballadores i treballadors de la concessionària SACYR convoquen vaga els dies 2 i 16 de juliol, 13 d’agost, 3 i 17 de setembre, i 8 d’octubre, després de 16 mesos en què la pràctica totalitat de la seva plantilla segueix afectada per un ERTO.

CCOO, sindicat majoritari al comitè d’empresa, informa que des de la fi de l’estat d’alarma, l’activitat de l’aeroport ha augmentat considerablement fins a tenir el 85 % de la T1, mentre que l’empresa, per assumir aquest increment d’activitat, només ha desafectat el 25 % de la plantilla.

Des de CCOO denunciem el sobreesforç i l’estrès a què es veu sotmesa una plantilla que ha d’afrontar la neteja en uns recorreguts sobredimensionats. La insuficiència de personal comporta una neteja deficient que afecta la qualitat i la desinfecció de les zones en un moment en què encara no s’ha superat la pandèmia per COVID, la qual cosa suposa un seriós risc, tant per als mateixos treballadors i treballadores com per als mateixos usuaris .

Des de CCOO ens oposem a la prioritat del benefici econòmic injustificat per part d’AENA i SACYR a costa d’unes càrregues de treball inassolibles i l’inadmissible exposició al més que possible risc biològic de les persones que treballen o transiten per l’aeroport.

L’objectiu de la vaga és que SACYR desafecti un nombre de treballadors i treballadores proporcional a l’increment de treball i facturació, i preservi d’aquesta manera unes condicions de treball dignes i la salut tant de la plantilla de SACYR com de la resta de persones que treballen o són usuàries de l’aeroport.