Continuem protegint l’ocupació i defensant els drets laborals de la gent, amb el nou acord dels ERTO Covid

Les organitzacions sindicals, CCOO i UGT; empresarials, i el Govern de l’Estat hem aconseguit un nou acord per prorrogar els ERTO Covid, que finalitzaven el 30 de setembre.

CCOO de Catalunya valora de forma molt positiva aquest acord aconseguit que suposa continuar defensant i protegint l’ocupació al nostre país i els drets laborals de les persones treballadores.

A més, aquest acord introdueix elements que milloraren els continguts d’acords anteriors, com l’ampliació de la vigència, el comptador a zero fins a l’1 de gener del 2023, la millora de la prestació extraordinària per a les persones que treballen amb contractes fixos discontinus i també s’estableixen mesures extraordinàries per a les persones treballadores i les empreses que es vegin afectades per la crisi volcànica a les Illes Canàries.

D’altra banda, es manté la prestació d’atur del 70 % durant tota la vigència de l’acord. Així mateix, continuen les mateixes condicions d’accés a la prestació, encara que les persones treballadores no tinguin el temps suficient cotitzat, la prohibició de les hores extra i noves contractes o subcontractes i la prohibició de repartiment de dividends.

Des de CCOO de Catalunya, volem posar de manifest una vegada més l’esforç i el compromís dels agents socials per continuar defensant l’ocupació al nostre país i volem també valorar l’esforç que ha fet el Govern per atendre les reivindicacions que s’han presentat per les parts en la negociació i de manera molt especial per les reivindicacions plantejades per CCOO.

Per a més informació: