CCOO reivindica la importància del sector de la neteja en la crisi de coronavirus i critica que el Govern oblidi el reconeixement de la seva tasca

Davant l’anunci del Govern del pagament d’una gratificació al personal sanitari i de residències, CCOO vol  valorar la importància que ha tingut, en aquesta crisi del coronavirus, el sector de la neteja.

Les treballadores de la neteja s’han convertit en un servei essencial per lluitar contra la pandèmia, especialment als centres sanitaris i residències. Ara sorprèn que el Govern oblidi aquest col·lectiu en el moment de reconèixer la seva tasca i no l’inclogui en les retribucions previstes amb motiu de la COVID-19.

Aquest oblit demostra que les mesures anunciades pel Govern són insuficients i sense criteris objectius coneguts. Són decisions que s’han produït de manera unilateral, precipitada i propagandista. En aquest sentit, CCOO ha reclamat la negociació de les retribucions a la Taula del Diàleg Social.

La pandèmia ha posat en evidència la necessitat de revalorar els treballs de cures i els treballs essencials.