Constituïda la Comissió Negociadora del Conveni de neteja d’edificis i locals de Catalunya

El conveni ha de reflectir el paper imprescindible de les treballadores del sector en la lluita contra la COVID19

El passat 31 de desembre va finalitzar la vigència del conveni col·lectiu de neteja d’edificis i locals de Catalunya, i ahir dilluns, 14 de març, es va procedir a constituir la nova comissió negociadora del conveni i a fixar un calendari de reunions que permeti avançar en les negociacions i no dilatar la negociació més del necessari.

Des de CCOO, que representa la majoria social a la taula i conjuntament amb els companys i les companyes de la UGT, vam fer entrega de la nostra plataforma reivindicativa a les patronals ASCEN i ASPEL, una plataforma que vol posar en relleu la importància dels treballs que realitzen els milers de companys i companyes d’un sector altament feminitzat, i sovint invisibilitzat. La pandèmia ha evidenciat que som imprescindibles, i cal reconèixer el nostre treball.

La plataforma conté molts elements, dels quals voldríem destacar els següents:

• La plataforma s’inicia amb la voluntat de complir amb la disposició final del conveni finalitzat i la consolidació a taules del diferencial existent entre els increments durant la vigència del conveni i l’IPC finalment resultant.
  • Situar un increment anual del 3,5 % amb revisió no retroactiva vinculada a l’IPC del final de cada any.
  • Es crea una comissió de revisió tècnica del conveni que millori el redactat i ajudi a la seva interpretació durant la vigència d’aquest.
  • Volem que sigui un conveni autonòmic real, i és en aquest sentit que demanem un text harmonitzat entre les quatre províncies, que no doni lloc a diferències en la meritació o el pagament de conceptes, agafant com a referència sempre la condició de la província més avantatjosa.
  • En el cas que novament siguem declarades com a essencials, les empreses pagaran un plus als treballadors i treballadores que proposem que sigui diari i d’una quantia del 25 % del salari base.
  • Augmentar la quantia dels plusos com el tòxic penós i perillós, o el plus pluricentre.

La plataforma conté més elements i és ambiciosa. La feina que hem realitzat en els darrers anys no mereix una cosa diferent. La negociació, de ben segur, no serà senzilla, i necessitarem tota la força i el suport del conjunt dels treballadors i treballadores del sector.

Perquè les netejadores som essencials, som imprescindibles!

Volem un bon conveni!

Amb tu, tenim la força!