Concentració per exigir un Conveni de pastisseria de Girona digne

Aquest divendres, 20 de gener, a les 12.30 h, CCOO d’Indústria convoca les delegades i delegats i l’afiliació del sector de pastisseria de la província de Girona a concentrar-se davant la seu de l’assessoria de la patronal (carrer de Sant Antoni Maria Claret, 28 A, Girona) per exigir a l’Associació de Pastissers Artesans de Girona i Província un conveni just per a les persones que treballen en aquest sector.

La manca de voluntat patronal per avançar cap a un acord, després de tres anys de negociacions, ens ha portat a convocar aquesta mobilització per reclamar a la patronal que reconsideri els seus plantejaments i per exigir-li una última reunió que permeti desbloquejar la situació i tancar un acord digne. En cas contrari, ens aboca al conflicte.

La darrera proposta de la patronal en matèria d’increments salarials suposa una pèrdua de poder adquisitiu de més d’un 7 % per a les persones que treballen en aquest sector i tampoc preveu cap tipus de clàusula de revisió salarial que permeti atenuar la pèrdua de poder adquisitiu que han patit aquests darrers anys.

Aquest conveni va finalitzar la seva vigència el 31 de desembre de 2019 i des de llavors les empreses del sector no han actualitzat les taules salarials i no han aplicat el salari mínim interprofessional (SMI) publicat en el BOE, de manera que hi ha persones que treballen al sector que cobren per sota del que estableix l’SMI.