Concentració del personal de l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa per denunciar la manca de diàleg de la direcció

Els treballadors i treballadores de l’Hospital d’Olot i Comarcal de la Garrotxa tornarà a sortir a l’exterior demà a les 12 per manifestar el seu desacord del comunicat emès per part de la direcció el 2 de novembre i, d’altra banda, continuar defensant les seves reivindicacions. Els treballadors i treballadores denuncien la manca de personal al centre.
La plantilla defensa una gestió de fidelització, de reconeixement i bon tracte i demana inversió en personal, que les jornades parcials esdevinguin complertes, i amb calendaris planificats tal com marca la llei. Exigeix també que s’assumeixin càrregues assistencials i no assistencials dignes, fet que es traduirà en una qualitat assistencial òptima i una garantia per la seguretat de l’usuari. Insisteixen a més en la manca absoluta de diàleg per part de la direcció, i recorden que la comunicació real no només és abocar informació en una reunió, sinó que requereix d’un intercanvi real, de negociació, d’acords i no només decisions unilaterals. També remarquen que s’ han adaptat en els moments més durs, però que ara se senten escanyats, cremats, cansats i desmotivats.
Respecte a les declaracions de l’alcalde d’Olot, en el sentit que se’ls ha remunerat la DPO dels darrers dos últims anys, volen aclarir que el CatSalut va injectar una partida de diners específicament dedicats a aquest pagament per la COVID, i aquest va quedar deslligat excepcionalment de l’equilibri pressupostari. SI bé cert que els últims tres anys abans de l’esclat de la pandèmia no es va pagar aquesta retribució perquè els tancaments pressupostaris eren deficitaris, les despeses en el manteniment del nostre centre no han ni haurien d’anar mai a càrrec dels treballadors/es.